Menu Luk

Udstilling

Se hele vores samling her

Showing 1–20 of 332 results

  • M.F Danmark, Skibsmotor, motorsamling

    Skibsmotor ~ Rudkøbing, Danmark

    • Årgang: 1912
    • Drivkraft: Diesel
    • Motor: 1-Cylinderet, 4-Takt
    • Ydelse: 8-12 HK ( ? o./min)
    • Vægt: Ca. 750-800 Kg

    Virkemåde: 

    • Smøring: Automatisk, vægesmørring, fedtkopper og manuel
    • Tænding: Glødehoved
    • Indsprøjtning: Trykforstøvning
    • Køling: Fersk- eller søvand
    • Boring: Ukendt
    • Slaglængde: Ukendt
  • A.Olsen Nakskov

    Skibsmotor ~ Nakskov, Danmark

    • Årgang: Ca. 1925-30
    • Drivkraft: Diesel
    • Motor: 1-Cylindret, 4-takt
    • Ydelse: 8 HK (450-500 O./min)
    • Vægt: Ca. 150-200 Kg

    Virkemåde: 

    • Smøring: Automatisk
    • Tænding: Glødehoved og Håndkraft
    • Indsprøjtning: Trykforstøvning
    • Køling: Fersk- eller søvand
    • Boring: Ukendt
    • Slaglængde: Ukendt
  • A.E & H. Robinson & Co - Type HR, Size X

    Gasmotor ~ Manchester, England

    • Årgang: 1890-1920
    • Drivkraft: Gas
    • Motor: 1-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: 0,5 HK (150 – 200 o./min)
    • Vægt: Ca. 100 Kg

    Virkemåde: 

    • Smøring: Smøre-, Fedtkopper & Manuelt
    • Tænding: Flammetænding
    • Indsprøjtning: Karburator
    • Køling: Vandkølet
    • Boring: Ukendt
    • Slaglængde: Ukendt
  • Ajax

    Chuck beef chicken, tail rump sirloin picanha short loin. Biltong frankfurter pork belly beef prosciutto pig pastrami.

    • Ground round porchetta short
    • Frankfurter pork ground round
    • Short ribs shank drumstick
  • Ajax, dampmaskiner, hobby, motorsamlingAjax, dampmaskiner, hobby, motorsamling

    Dampmotor ~ Corry, USA

    • Årgang: 1910
    • Drivkraft: Damp
    • Motor: 1-Cylindret, 2-Takt
    • Ydelse: Varierende
    • Vægt: Ca. 100-200 Kg

    Virkemåde: 

    • Smøring: Væge- & Centralsmørring
    • Tænding: Overhedet damp
    • Indsprøjtning: Damp
    • Køling: Vand
    • Boring: Ukendt
    • Slaglængde: Ukendt
  • Varmluftsmotor, Stirling, Alexander Monski

    Varmluftmotor ~ Eilenburg, Tyskland

    • Årgang: 1888
    • Drivkraft: Varmluft (via. brændsel)
    • Motor: 2-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: 0,5 HK
    • Vægt: Ca. 600-700 Kg

    Virkemåde: 

    • Smøring: Smøre- & Fedtkopper
    • Tænding: Varmetryk
    • Indsprøjtning: Varmluft
    • Køling: Vandkølet
    • Boring: Ukendt
    • Slaglængde: Ukendt
  • Alfa Romeo - Giulietta Spider - Hedebo MC

    Veteran bil ~ Milano, Italien

    • Årgang: 1959
    • Drivkraft: Benzin
    • Motor: 4-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: 91 HK (Ca. 130 Km/t)
    • Vægt: Ca. 800-900 Kg

    Virkemåde: 

    • Smøring: Omløb
    • Tænding: Tændrør & Magnet
    • Indsprøjtning: Karburator
    • Køling: Vandkølet
    • Boring: 74 mm
    • Slaglængde: 75 mm
  • Alfa Romeo - GTV 2000

    Veteran bil ~ Milano, Italien

    • Årgang: 1975
    • Drivkraft: Benzin
    • Motor: 4-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: 126 HK (Ca. 190 Km/t)
    • Vægt: Ca. 900-1000 Kg

    Virkemåde:

    • Smøring: Omløb
    • Tænding: Tændrør
    • Indsprøjtning: Karburator
    • Køling: Radiator
    • Boring: 84,5 mm
    • Slaglængde: 88 mm
  • Anton Jensen - 10 HK

    Stationærmotor ~ Grenaa, Danmark

    • Årgang: 1915
    • Drivkraft: Benzin & Petroleum
    • Motor: 1-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: 10 HK (300 o./min)
    • Vægt: Ca. 800-1000 Kg

    Virkemåde: 

    • Smøring: Vægesmørring
    • Tænding: Tændrør & Magnet
    • Indsprøjtning: Karburator
    • Køling: Kølesystem
    • Boring: Ukendt
    • Slaglængde: Ukendt
  • Allingaabro

    Stationærmotor ~ Allingaabro, Danmark

    • Årgang: Ca. 1921-30
    • Drivkraft: Petroleum & Benzin
    • Motor: 1-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: 6 HK (360 O./min)
    • Vægt: Ca. 775 Kg

    Virkemåde: 

    • Smøring: Vægesmørring & Smørekopper
    • Tænding: Tændrør & Magnet
    • Indsprøjtning: Karburator
    • Køling: Kølesystem
    • Boring: Ukendt
    • Slaglængde: Ukendt
  • Asaa

    Stationær-motor ~ Asaa, Danmark

    Årgang: Ca. 1946-70
    Drivkraft: Diesel
    Motor: 1-Cylindret, 4-Takt
    Ydelse: 12 HK (1000 O./min)
    Vægt: Ca. 570 Kg

    Virkemåde: 

    Smøring: Automatisk – omløb
    Tænding: Håndkraft
    Indsprøjtning: Trykforstøvning
    Køling: Fordampning
    Cylinderdiameter: 185 mm
    Slaglængde: 230 mm

  • Dampmaskine, Atlas, Motorsamling

    Dampmotor ~ København, Danmark

    • Årgang: Ca. 1940’erne
    • Drivkraft: Damp
    • Motor: 1-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: Varierende
    • Vægt: Ca. 300-400 Kg

    Virkemåde: 

    • Smøring: Automatisk
    • Tænding: Overhedet damp
    • Indsprøjtning: Fødevand
    • Køling: Vand / Kondensat
    • Boring: Ukendt
    • Slaglængde: Ukendt
  • Austin Healey - 100-4 (BN1)

    Veteran Bil ~ Warwick, England

    • Årgang: 1955
    • Drivkraft: Benzin
    • Motor: 4-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: 90 HK (Ca. 160 Km/t)
    • Vægt: Ca. 980 Kg

    Virkemåde:

    • Smøring: Omløb
    • Tænding: Tændrør
    • Indsprøjtning: Karburator
    • Køling: Radiator
    • Cylinder-diameter: 87,3 mm
    • Slaglængde: 111,1 mm
  • Brødrene Larsen, stationærmotor, motorsamling

    Stationærmotor ~ Asaa, Danmark

    • Årgang: 1935
    • Drivkraft: Petroleum / Benzin
    • Motor: 1-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: 10 HK (400 o./min)
    • Vægt: 820 Kg

    Virkemåde: 

    • Smøring: Smørekopper, Vægesmørring & Fedtkopper
    • Tænding: Tændrør & Magnet
    • Indsprøjtning: Karburator
    • Køling: Vandkøling
    • Cylinderdiameter: 185 mm
    • Slaglængde: 230 mm
  • B.L.A - Hobby

    Hobby-motor ~ Asaa, Danmark

    • Årgang: Ukendt
    • Drivkraft: Benzin
    • Motor: 1-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: 0,5 – 1 HK
    • Vægt: Ca. 20 – 50 Kg

    Virkemåde: 

    • Smøring: Fedt-, Smørekopper & Manuelt
    • Tænding: Tændrør & Magnet
    • Indsprøjtning: Karburator
    • Køling: Fordampning
    • Boring: Ukendt
    • Slaglængde: Ukendt
  • B&W

    Stationærmotor ~ København, Danmark

    • Årgang: Ca. 1940-1950
    • Drivkraft: Diesel
    • Motor: 3-Cylindret, 4-takt
    • Ydelse: 125-150 HK (250-300 O./min)
    • Vægt: Ca. 3-4 Tons

    Virkemåde: 

    • Smøring: Automatisk
    • Tænding: Startluft
    • Indsprøjtning: Trykforstøvning
    • Køling: Vandkølet
    • Boring: Ukendt
    • Slaglængde: Ukendt
  • B&W - 6A13D

    Stationærmotor ~ København, Danmark

    • Årgang: Ca. 1940-1960
    • Drivkraft: Diesel
    • Motor: 6-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: 96 HK (1500 o./min)
    • Vægt: Ca. 500 Kg

    Virkemåde: 

    • Smøring: Omløb
    • Tænding: Trykluft & Elektrisk
    • Indsprøjtning: Trykforstøvning
    • Køling: Luftkølet
    • Cylinderdiameter: 110 mm
    • Slaglængde: 135 mm
  • B&W - DM 220

    Stationærmotor ~ København, Danmark

    • Årgang: 1914
    • Drivkraft: Diesel
    • Motor: 2-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: 40 HK (300 o./min)
    • Vægt: Ca. 8 Tons

    Virkemåde: 

    • Smøring: Automatisk
    • Tænding: Trykluft
    • Indsprøjtning: Trykforstøvning
    • Køling: Vandkølet
    • Boring: 265 mm
    • Slaglængde: Ukendt
  • Skibsmotor, motorsamling, Burmeister Wain

    Skibsmotor ~ Frederikshavn, Danmark

    • Årgang: 1949-1961
    • Drivkraft: Diesel
    • Motor: 2-Cylindret, 2-Takt
    • Ydelse: 140-155 HK (375 o./min)
    • Vægt: Ca. 9,5 Tons

    Virkemåde:

    • Smøring: Automatisk – omløb
    • Tænding: Startluft
    • Indsprøjtning: Trykforstøvning
    • Køling: Fersk- og Søvand
    • Boring: 230mm
    • Slaglængde: 400mm
    • Rumfang: 14,1 m3
  • Alpha Diesel

    Skibsmotor ~ Frederikshavn, Danmark

    • Årgang: 1938
    • Drivkraft: Diesel
    • Motor: 2-Cylindret, 2-takt
    • Ydelse: 79 HK (400 O./min)
    • Vægt: Ca. 5 Tons

    Virkemåde: 

    • Smøring: Automatisk – Omløb
    • Tænding: Startluft
    • Indsprøjtning: Trykforstøvning
    • Køling: Fersk- eller søvand
    • Cylinder-diameter: 200mm
    • Slaglængde: 340mm
    • Rumfang: 9,9 m3