Showing 1–20 of 332 results
-
Skibsmotor ~ Rudkøbing, Danmark
- Årgang: 1912
- Drivkraft: Diesel
- Motor: 1-Cylinderet, 4-Takt
- Ydelse: 8-12 HK ( ? o./min)
- Vægt: Ca. 750-800 Kg
Virkemåde:
- Smøring: Automatisk, vægesmørring, fedtkopper og manuel
- Tænding: Glødehoved
- Indsprøjtning: Trykforstøvning
- Køling: Fersk- eller søvand
- Boring: Ukendt
- Slaglængde: Ukendt
-
Skibsmotor ~ Nakskov, Danmark
- Årgang: Ca. 1925-30
- Drivkraft: Diesel
- Motor: 1-Cylindret, 4-takt
- Ydelse: 8 HK (450-500 O./min)
- Vægt: Ca. 150-200 Kg
Virkemåde:
- Smøring: Automatisk
- Tænding: Glødehoved og Håndkraft
- Indsprøjtning: Trykforstøvning
- Køling: Fersk- eller søvand
- Boring: Ukendt
- Slaglængde: Ukendt
-
Gasmotor ~ Manchester, England
- Årgang: 1890-1920
- Drivkraft: Gas
- Motor: 1-Cylindret, 4-Takt
- Ydelse: 0,5 HK (150 – 200 o./min)
- Vægt: Ca. 100 Kg
Virkemåde:
- Smøring: Smøre-, Fedtkopper & Manuelt
- Tænding: Flammetænding
- Indsprøjtning: Karburator
- Køling: Vandkølet
- Boring: Ukendt
- Slaglængde: Ukendt
-
Chuck beef chicken, tail rump sirloin picanha short loin. Biltong frankfurter pork belly beef prosciutto pig pastrami.
- Ground round porchetta short
- Frankfurter pork ground round
- Short ribs shank drumstick
-
Dampmotor ~ Corry, USA
- Årgang: 1910
- Drivkraft: Damp
- Motor: 1-Cylindret, 2-Takt
- Ydelse: Varierende
- Vægt: Ca. 100-200 Kg
Virkemåde:
- Smøring: Væge- & Centralsmørring
- Tænding: Overhedet damp
- Indsprøjtning: Damp
- Køling: Vand
- Boring: Ukendt
- Slaglængde: Ukendt
-
Vurderet 5.00 ud af 5
Varmluftmotor ~ Eilenburg, Tyskland
- Årgang: 1888
- Drivkraft: Varmluft (via. brændsel)
- Motor: 2-Cylindret, 4-Takt
- Ydelse: 0,5 HK
- Vægt: Ca. 600-700 Kg
Virkemåde:
- Smøring: Smøre- & Fedtkopper
- Tænding: Varmetryk
- Indsprøjtning: Varmluft
- Køling: Vandkølet
- Boring: Ukendt
- Slaglængde: Ukendt
-
Vurderet 5.00 ud af 5
Veteran bil ~ Milano, Italien
- Årgang: 1959
- Drivkraft: Benzin
- Motor: 4-Cylindret, 4-Takt
- Ydelse: 91 HK (Ca. 130 Km/t)
- Vægt: Ca. 800-900 Kg
Virkemåde:
- Smøring: Omløb
- Tænding: Tændrør & Magnet
- Indsprøjtning: Karburator
- Køling: Vandkølet
- Boring: 74 mm
- Slaglængde: 75 mm
-
Veteran bil ~ Milano, Italien
- Årgang: 1975
- Drivkraft: Benzin
- Motor: 4-Cylindret, 4-Takt
- Ydelse: 126 HK (Ca. 190 Km/t)
- Vægt: Ca. 900-1000 Kg
Virkemåde:
- Smøring: Omløb
- Tænding: Tændrør
- Indsprøjtning: Karburator
- Køling: Radiator
- Boring: 84,5 mm
- Slaglængde: 88 mm
-
Stationærmotor ~ Grenaa, Danmark
- Årgang: 1915
- Drivkraft: Benzin & Petroleum
- Motor: 1-Cylindret, 4-Takt
- Ydelse: 10 HK (300 o./min)
- Vægt: Ca. 800-1000 Kg
Virkemåde:
- Smøring: Vægesmørring
- Tænding: Tændrør & Magnet
- Indsprøjtning: Karburator
- Køling: Kølesystem
- Boring: Ukendt
- Slaglængde: Ukendt
-
Stationærmotor ~ Allingaabro, Danmark
- Årgang: Ca. 1921-30
- Drivkraft: Petroleum & Benzin
- Motor: 1-Cylindret, 4-Takt
- Ydelse: 6 HK (360 O./min)
- Vægt: Ca. 775 Kg
Virkemåde:
- Smøring: Vægesmørring & Smørekopper
- Tænding: Tændrør & Magnet
- Indsprøjtning: Karburator
- Køling: Kølesystem
- Boring: Ukendt
- Slaglængde: Ukendt
-
Stationær-motor ~ Asaa, Danmark
Årgang: Ca. 1946-70
Drivkraft: Diesel
Motor: 1-Cylindret, 4-Takt
Ydelse: 12 HK (1000 O./min)
Vægt: Ca. 570 KgVirkemåde:
Smøring: Automatisk – omløb
Tænding: Håndkraft
Indsprøjtning: Trykforstøvning
Køling: Fordampning
Cylinderdiameter: 185 mm
Slaglængde: 230 mm -
Dampmotor ~ København, Danmark
- Årgang: Ca. 1940’erne
- Drivkraft: Damp
- Motor: 1-Cylindret, 4-Takt
- Ydelse: Varierende
- Vægt: Ca. 300-400 Kg
Virkemåde:
- Smøring: Automatisk
- Tænding: Overhedet damp
- Indsprøjtning: Fødevand
- Køling: Vand / Kondensat
- Boring: Ukendt
- Slaglængde: Ukendt
-
Veteran Bil ~ Warwick, England
- Årgang: 1955
- Drivkraft: Benzin
- Motor: 4-Cylindret, 4-Takt
- Ydelse: 90 HK (Ca. 160 Km/t)
- Vægt: Ca. 980 Kg
Virkemåde:
- Smøring: Omløb
- Tænding: Tændrør
- Indsprøjtning: Karburator
- Køling: Radiator
- Cylinder-diameter: 87,3 mm
- Slaglængde: 111,1 mm
-
Stationærmotor ~ Asaa, Danmark
- Årgang: 1935
- Drivkraft: Petroleum / Benzin
- Motor: 1-Cylindret, 4-Takt
- Ydelse: 10 HK (400 o./min)
- Vægt: 820 Kg
Virkemåde:
- Smøring: Smørekopper, Vægesmørring & Fedtkopper
- Tænding: Tændrør & Magnet
- Indsprøjtning: Karburator
- Køling: Vandkøling
- Cylinderdiameter: 185 mm
- Slaglængde: 230 mm
-
Hobby-motor ~ Asaa, Danmark
- Årgang: Ukendt
- Drivkraft: Benzin
- Motor: 1-Cylindret, 4-Takt
- Ydelse: 0,5 – 1 HK
- Vægt: Ca. 20 – 50 Kg
Virkemåde:
- Smøring: Fedt-, Smørekopper & Manuelt
- Tænding: Tændrør & Magnet
- Indsprøjtning: Karburator
- Køling: Fordampning
- Boring: Ukendt
- Slaglængde: Ukendt
-
Vurderet 4.00 ud af 5
Stationærmotor ~ København, Danmark
- Årgang: Ca. 1940-1950
- Drivkraft: Diesel
- Motor: 3-Cylindret, 4-takt
- Ydelse: 125-150 HK (250-300 O./min)
- Vægt: Ca. 3-4 Tons
Virkemåde:
- Smøring: Automatisk
- Tænding: Startluft
- Indsprøjtning: Trykforstøvning
- Køling: Vandkølet
- Boring: Ukendt
- Slaglængde: Ukendt
-
Stationærmotor ~ København, Danmark
- Årgang: Ca. 1940-1960
- Drivkraft: Diesel
- Motor: 6-Cylindret, 4-Takt
- Ydelse: 96 HK (1500 o./min)
- Vægt: Ca. 500 Kg
Virkemåde:
- Smøring: Omløb
- Tænding: Trykluft & Elektrisk
- Indsprøjtning: Trykforstøvning
- Køling: Luftkølet
- Cylinderdiameter: 110 mm
- Slaglængde: 135 mm
-
Stationærmotor ~ København, Danmark
- Årgang: 1914
- Drivkraft: Diesel
- Motor: 2-Cylindret, 4-Takt
- Ydelse: 40 HK (300 o./min)
- Vægt: Ca. 8 Tons
Virkemåde:
- Smøring: Automatisk
- Tænding: Trykluft
- Indsprøjtning: Trykforstøvning
- Køling: Vandkølet
- Boring: 265 mm
- Slaglængde: Ukendt
-
Skibsmotor ~ Frederikshavn, Danmark
- Årgang: 1949-1961
- Drivkraft: Diesel
- Motor: 2-Cylindret, 2-Takt
- Ydelse: 140-155 HK (375 o./min)
- Vægt: Ca. 9,5 Tons
Virkemåde:
- Smøring: Automatisk – omløb
- Tænding: Startluft
- Indsprøjtning: Trykforstøvning
- Køling: Fersk- og Søvand
- Boring: 230mm
- Slaglængde: 400mm
- Rumfang: 14,1 m3
-
Skibsmotor ~ Frederikshavn, Danmark
- Årgang: 1938
- Drivkraft: Diesel
- Motor: 2-Cylindret, 2-takt
- Ydelse: 79 HK (400 O./min)
- Vægt: Ca. 5 Tons
Virkemåde:
- Smøring: Automatisk – Omløb
- Tænding: Startluft
- Indsprøjtning: Trykforstøvning
- Køling: Fersk- eller søvand
- Cylinder-diameter: 200mm
- Slaglængde: 340mm
- Rumfang: 9,9 m3