Menu Luk

Udstilling

Se hele vores samling her

Showing 21–40 of 332 results

  • Bächtold - Tärsa

    Stationærmotor ~ Steckborn, Schweiz

    • Årgang: 1895
    • Drivkraft: Petroleum
    • Motor: 1-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: 5-10 HK (250 o./min)
    • Vægt: Ca. 300 Kg

    Virkemåde: 

    • Smøring: Smøre-, Fedtkopper & Manuelt
    • Tænding: Flammetænding
    • Indsprøjtning: Karburator
    • Køling: Fordampning
    • Boring: Ukendt
    • Slaglængde: Ukendt
  • Bannewitzer - LD 30 - Günter Werner

    Stationærmotor ~ Dresden, Tyskland

    • Årgang: 1952
    • Drivkraft: Diesel
    • Motor: 1-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: 8 HK (1500 o./min)
    • Vægt: Ca. 300 Kg

    Virkemåde: 

    • Smøring: Omløb
    • Tænding: Varmetryk
    • Indsprøjtning: Trykforstøvning
    • Køling: Fordampning
    • Boring: Ukendt
    • Slaglængde: Ukendt
  • Bedford, Bedford Bus, Motorsamling, Veteran, Skagen BusBedford, Bedford Bus, Motorsamling, Veteran, Skagen Bus

    Bus ~ Luton, England

    • Årgang: 1937
    • Drivkraft: Benzin
    • Motor: 6-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: 66 HK
    • Brændstof-forbrug: 4 km/L
    • Egenvægt: 3400 Kg
    • Max Last: 2300 Kg
    • Total vægt: 5700 Kg
  • Beijers - 20 HK

    Stationærmotor ~ Vimmerby, Sverige

    • Årgang: Ca, 1930-1950
    • Drivkraft: Råolie
    • Motor: 1-Cylindret, 2-Takt
    • Ydelse: 20 HK (375 o./min)
    • Vægt: Ca. 1,5 Tons

    Virkemåde: 

    • Smøring: Væge- & Centralsmørring
    • Tænding: Glødehoved
    • Indsprøjtning: Trykforstøvning
    • Køling: Vandkølet
    • Boring: Ukendt
    • Slaglængde: Ukendt
  • Benz - 1886

    Veteran bil ~ Mannheim, Tyskland

    • Årgang: 1886
    • Drivkraft: Benzin
    • Motor: 1-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: Ca. 0,5 HK (15-20 Km/t)
    • Vægt: Ca. 200-300 Kg

    Virkemåde: 

    • Smøring: Smøre- & Fedtkopper – manuelt
    • Tænding: Tændrør & Magnet
    • Indsprøjtning: Fordamper
    • Køling: Vandkølet
    • Boring: 90 mm
    • Slaglængde: 150 mm
  • Benz & Cie, stationærmotor, Motorsamling, Gunter Werner

    Stationærmotor ~ Mannheim, Tyskland

    • Årgang: 1913
    • Drivkraft: Diesel
    • Motor: 1-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: 25 HK (260 o./min)
    • Vægt: Ca. 6,5 Tons

    Virkemåde: 

    • Smøring: Centralsmørring, Smørekopper & Manuelt
    • Tænding: Trykluft
    • Indsprøjtning: Trykforstøvning
    • Køling: Fordampning
    • Boring: 250 mm
    • Slaglængde: 300 mm
    • Rumfang: 14720 cm³
  • Benz & Cie - RH24 - Günter Werner

    Stationærmotor ~ Mannheim, Tyskland

    • Årgang: 1921
    • Drivkraft: Diesel
    • Motor: 1-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: 14 HK (500 o./min)
    • Vægt: Ca. 1,8 Tons

    Virkemåde: 

    • Smøring: Smørekopper & Centralsmørring
    • Tænding: Varmetryk
    • Indsprøjtning: Trykforstøvning
    • Køling: Vandkølet
    • Boring: 180 mm
    • Slaglængde: 240 mm
  • Benz & Co - Vertical Gas

    Gasmotor ~ Mannheim, Tyskland

    • Årgang: 1883 – 1900’erne
    • Drivkraft: Gas
    • Motor: 1-Cylindret, 2-Takt
    • Ydelse: Ca. 7 HK (200 o./min)
    • Vægt: Ca. 500 Kg

    Virkemåde: 

    • Smøring: Smøre-, Fedtkopper & Manuelt
    • Tænding: Flammetænding
    • Indsprøjtning: Gas
    • Køling: Vandkølet
    • Boring: Ukendt
    • Slaglængde: Ukendt
  • Berg

    Stationær-motor ~ Stockholm, Sverige

    • Årgang: Ca. 1939
    • Drivkraft: Benzin
    • Motor: 1-Cylindret, 2-Takt
    • Ydelse: 3 HK (1400 o./min)
    • Vægt: Ca. 100-150 Kg

    Virkemåde: 

    • Smøring: Automatisk
    • Tænding: Tændrør & Magnet
    • Indsprøjtning: Karburator
    • Køling: Fordampning
    • Boring: Ukendt
    • Slaglængde: Ukendt
  • Bernard

    Stationær-motor ~ Frankrig

    • Årgang: 1932
    • Drivkraft: Benzin
    • Motor: 1-Cylindret, 4-takt
    • Ydelse: 1,5-2 HK (? O./min)
    • Vægt:  Ca. 150 Kg

    Virkemåde

    • Smøring: Automatisk
    • Tænding: Håndkraft
    • Indsprøjtning: Karburator
    • Køling: Radiatorkølet
    • Boring: Ukendt
    • Slaglængde: Ukendt
  • Bernard, Stationærmotor, Motorsamling

    Stationærmotor ~ Frankrig (DK – Pedershaab Maskinfabrik)

    • Årgang: 1963
    • Drivkraft: Benzin
    • Motor: 1-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: 4 HK (2500 o./min)
    • Vægt: Ca. 40-100 Kg

    Virkemåde: 

    • Smøring: Splash-system
    • Tænding: Tændrør & Magnet
    • Indsprøjtning: Karburator
    • Køling: Luftkølet
    • Boring: 64 mm
    • Slaglængde: 64mm
  • Bernard, Stationærmotor, Motorsamling

    Stationærmotor ~ Frankrig (DK – Pedershaab Maskinfabrik)

    • Årgang: Ca. 1960
    • Drivkraft: Benzin
    • Motor: 1-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: 5 HK (2500 o./min)
    • Vægt: Ca. 40-100 Kg

    Virkemåde: 

    • Smøring: Splash-System
    • Tænding: Tændrør & Magnet
    • Indsprøjtning:Karburator
    • Køling: Luftkølet
    • Boring: 69 mm
    • Slaglængde: 64 mm
  • Bernard, Stationærmotor, Motorsamling

    Stationærmotor ~ Frankrig (DK – Pedershaab Maskinfabbrik)

    • Årgang: Ca. 1952 – 1970
    • Drivkraft: Diesel
    • Motor: 1-Cylindret, 2-Takt
    • Ydelse: 8 HK (2000 o./min)
    • Vægt: Ca. 60 – 100 Kg

    Virkemåde: 

    • Smøring: Omløb
    • Tænding: Håndsving
    • Indsprøjtning: Trykforstøvning
    • Køling: Luftkølet
    • Boring: 85 mm
    • Slaglængde: 88 mm
  • Bernhard Bruckner - Type 24 - Günter Werner

    Stationærmotor ~ Bautzen, Tyskland

    • Årgang: 1924
    • Drivkraft: Diesel
    • Motor: 1-Cylindret, 2-Takt
    • Ydelse: 16 HK (460 o./min)
    • Vægt: Ca. 800 Kg

    Virkemåde: 

    • Smøring: Centralsmørring, smørekopper & manuelt
    • Tænding: Glødehoved
    • Indsprøjtning: Trykforstøvning
    • Køling: Vandkølet
    • Boring: Ukendt
    • Slaglængde: Ukendt
  • Blackstone, stationærmotor, Motorsamling

    Stationærmotor ~ Stamford, England

    • Årgang: Ca. 1922
    • Drivkraft: Olie
    • Motor: 1-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: 7 HK (330 o./min)
    • Vægt: Ca. 200 Kg

    Virkemåde: 

    • Smøring: Smørekopper
    • Tænding: Glødehoved
    • Indsprøjtning: Trykforstøvning
    • Køling: Vandkølet
    • Boring: 139,64mm
    • Slaglængde: Ukendt
  • Vastervik, stationærmotor, motorsamling

    Skibsmotor ~ Västervik, Sverige

    • Årgang: 1929
    • Drivkraft: Diesel
    • Motor: 1-Cylindret, 2-Takt
    • Ydelse: 4 HK (550 o./min)
    • Vægt: Ca. 100-200 Kg

    Virkemåde: 

    • Smøring: Centralsmørring
    • Tænding: Glødehoved
    • Indsprøjtning: Trykforstøvning
    • Køling: Luftkølet
    • Cylinderdiameter: 125 mm
    • Slaglængde: 150 mm
  • Stationærmotor, motorsamling, Bradford

    Stationærmotor ~ Yorkshire, England

    • Årgang: 1930
    • Drivkraft: Benzin
    • Motor: 1-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: 3-4 HK (? o./min)
    • Vægt: Ca. 150-200 Kg

    Virkemåde: 

    • Smøring: Smørefedt
    • Tænding: Tændrør & Magnet
    • Indsprøjtning: Karburator
    • Køling: Fordampning
    • Boring: Ukendt
    • Slaglængde: Ukendt
  • Stationærmotor, Motorsamling, Bradford

    Stationærmotor ~ Yorkshire, England

    • Årgang: Ca. 1920-1930
    • Drivkraft: Benzin
    • Motor: 1-Cyindret, 4-Takt
    • Ydelse: 3-5 HK (? o./min)
    • Vægt: Ca. 200-300 Kg

    Virkemåde: 

    • Smøring: Manuelt & Fedtkopper
    • Tænding: Tændrør & Magnet
    • Indsprøjtning: Karburator
    • Køling: Fordampningskølet
    • Boring: 177,8 mm
    • Slaglængde: 101,6 mm
  • Brd Mortensen

    Stationærmotor ~ Aalborg, Danmark 

    • Årgang: 1925
    • Drivkraft: Benzin & Petrolium
    • Motor: 1-Cylindret, 4-takt
    • Ydelse: 3 HK (800 O./min)
    • Vægt: Ca. 200-300 Kg

    Virkemåde

    • Smøring: Smørekopper
    • Tænding: Håndkraft, tændrør og magnet
    • Indsprøjtning: Karburator
    • Køling: Fordampning
    • Boring: Ukendt
    • Slaglængde: Ukendt
  • Brdr. Skoogs, Solo, Skibsmotor, motorsamling

    Skibsmotor ~ Borlänge, Sverige

    • Årgang: Ca. 1921-1939
    • Drivkraft: Benzin
    • Motor: 1-Cylindret, 2-Takt
    • Ydelse: 3-4 HK (800-1000 o./min)
    • Vægt: Ca. 80-100 Kg

    Virkemåde: 

    • Smøring: Automatisk
    • Tænding: Tændrør & Magnet
    • Indsprøjtning: Karburator
    • Køling: Fersk- & søvand
    • Cylinder-volume: 330cm3
    • Cylinder-diameter: 75mm
    • Slaglængde: 75mm