Menu Luk

Udstilling

Se hele vores samling her

Showing 41–60 of 332 results

  • Brennabor - Type B 5/12 - Günter Werner

    Stationærmotor / Bilmotor ~ Brandenburg, Tyskland

    • Årgang: Ca. 1911-1913
    • Drivkraft: Benzin
    • Motor: 4-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: 12 HK (ca. 55 km/t)
    • Vægt: Ca. 300 Kg

    Virkemåde: 

    • Smøring: Fedtkopper & Manuel
    • Tænding: Tændrør & Magnet
    • Indsprøjtning: Karburator
    • Køling: Vandkølet
    • Boring: Ukendt
    • Slaglængde: Ukendt
  • Briggs Stratton, stationærmotor, motorsamling

    Stationærmotor ~ Milwaukee, USA

    • Årgang: Ca. 1960
    • Drivkraft: Benzin
    • Motor: 1-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: 3 HK (1500-2000 o./min)
    • Vægt: Ca. 50-100 Kg

    Virkemåde: 

    • Smøring: Automatisk
    • Tænding: Tændrør & Magnet
    • Indsprøjtning: Karburator
    • Køling: Luftkølet
    • Boring: Ukendt
    • Slaglængde: Ukendt
  • Brint IMP

    Skibsmotor ~ England

    • Årgang: Ca. 1950-60’erne
    • Drivkraft: Benzin
    • Motor: 1-Cylindret, 4 takt
    • Ydelse: 5 HK (Ca. 800 O./min)
    • Vægt: Ca. 50-100 Kg

    Virkemåde

    • Smøring: Automatisk
    • Tænding: Tændrør, magnet og håndkraft
    • Indsprøjtning: Karburator
    • Køling: Fersk- og søvand
    • Boring: Ukendt
    • Slaglængde: Ukendt
  • Brødrene Houmøller

    Skibsmotor ~ Frederikshavn, Danmark

    • Årgang: 1928
    • Drivkraft: Diesel
    • Motor: 1-Cylindret, 2-takt
    • Ydelse: 14-16 HK (400 O./min)
    • Vægt: Ca. 1-2 Tons

    Virkemåde: 

    • Smøring: Automatisk
    • Tænding: Glødehoved
    • Indsprøjtning: Trykforstøvning
    • Køling: Fersk- eller søvand
    • Boring: Ukendt
    • Slaglængde: Ukendt
  • Brons - 1EA

    Stationærmotor ~ Appingedam, Holland

    • Årgang: Ca. 1946-1950
    • Drivkraft: Diesel
    • Motor: 1-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: 25 HK (800-1000 o./min)
    • Vægt: Ca. 4 Tons

    Virkemåde: 

    • Smøring: Omløb & Smørekopper
    • Tænding: Trykluft
    • Indsprøjtning: Trykforstøvning
    • Køling: Vandkølet
    • Boring: 150 mm
    • Slaglængde: 210 mm
  • Brons - 2TA

    Stationærmotor ~ Appingedam, Holland

    • Årgang: Ca. 1950 – 1960
    • Drivkraft: Diesel
    • Motor: 2-Cylindret, 2-Takt
    • Ydelse: 40 HK (400 o./min)
    • Vægt: Ca. 1,5 Tons

    Virkemåde:

    • Smøring: Centralsmørring & Fedtkopper
    • Tænding: Trykluft
    • Indsprøjtning: Trykforstøvning
    • Køling: Vandkølet
    • Boring: 160 mm
    • Slaglængde: 240 mm
  • Brovett, stationærmotor, motorsamling

    Stationærmotor ~ Letchworth, England

    • Årgang: Ca. 1950’erne
    • Drivkraft: Benzin
    • Motor: 1-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: 1,5 HK (2000 o./min)
    • Vægt: Ca. 20-30 Kg

    Virkemåde:

    • Smøring: Omløb
    • Tænding: Tændrør & Magnet
    • Indsprøjtning: Karburator
    • Køling: Luftkølet
    • Boring: Ukendt
    • Slaglængde: Ukendt
  • Buick, veteranbil, motorsamling

    Veteran bil ~ Flint, USA

    • Årgang: 1931
    • Drivkraft: Benzin
    • Motor: 8-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: 110 HK (Ca. 110 Km/t)
    • Vægt: Ca. 1,2 Tons

    Virkemåde: 

    • Smøring: Omløb
    • Tænding: Tændrør & Magnet
    • Indsprøjtning: Karburator
    • Køling: Vandkølet
  • BUKH - 2B135

    Stationærmotor ~ Hørve/Kalundborg, Danmark

    • Årgang: 1934
    • Drivkraft: Diesel
    • Motor: 2-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: Ca. 30-35 HK (500 o./min)
    • Vægt: 500 Kg

    Virkemåde: 

    • Smøring: Omløb
    • Tænding: Trykluft
    • Indsprøjtning: Trykforstøvning
    • Køling: Vandkølet
    • Boring: Ukendt
    • Slaglængde: Ukendt
  • BUKH - 2B245 - Jegindø-Elværk

    Stationærmotor ~ Hørve/Kalundborg

    • Årgang: 1931
    • Drivkraft: Diesel
    • Motor: 2-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: 60-66 HK (500-700 o./min)
    • Vægt: Ca. 1-2 Tons

    Virkemåde: 

    • Smøring: Automatisk
    • Tænding: Trykluft
    • Indsprøjtning: Trykforstøvning
    • Køling: Vandkølet
    • Boring: Ukendt
    • Slaglængde: Ukendt
  • Bukh, stationærmotor, motorsamling

    Stationærmotor ~ Hørve/Kalundborg

    • Årgang: 1929
    • Drivkraft: Benzin
    • Motor: 1-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: 6 HK (450 o./min)
    • Vægt: Ca. 500-800 Kg

    Virkemåde: 

    • Smøring: Centralsmørring & Slyngsmørring
    • Tænding: Tændrør & Højspændingsmagnet
    • Indsprøjtning: Karburator
    • Køling: Vandkølet
    • Cylinderdiameter: 140 mm
    • Slaglængde: 200 mm
    • Slagvolume: 3,08 L
  • Bukh, stationærmotor, motorsamling

    Stationærmotor ~ Hørve/Kalundborg

    • Årgang: 1933
    • Drivkraft: Benzin
    • Motor: 1-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse:  5-6 HK (? o./min)
    • Vægt: Ca. 300 Kg

    Virkemåde: 

    • Smøring: Drypsmørring
    • Tænding: Tændrør & Magnet
    • Indsprøjtning: Karburator
    • Køling: Kølesystem
    • Boring: 100 mm
    • Slaglængde: 115 mm
  • BUKH, stationærmotor, motorsamling

    Stationærmotor ~ Hørve/Kalundborg

    • Årgang: 1940
    • Drivkraft: Diesel
    • Motor: 1-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: 6-12 HK (600-1200 o./min)
    • Vægt: Ca. 800-900 Kg

    Virkemåde: 

    • Smøring: Omløb
    • Tænding: Trykluft
    • Indsprøjtning: Trykforstøvning
    • Køling: Vandkølet
    • Boring: 115 mm
    • Slaglængde: 150 mm
  • Bukh, stationærmotor, motorsamling

    Stationærmotor ~ Hørve/Kalundborg, Danmark

    • Årgang: 1935
    • Drivkraft: Diesel
    • Motor: 1-Cylindret, 2-Takt
    • Ydelse: 20-25 HK (800 o./min)
    • Vægt: Ca. 1,5 Tons

    Virkemåde: 

    • Smøring: Centralsmørring & Fedtkop
    • Tænding: Startluft
    • Indsprøjtning: Trykforstøvning
    • Køling: Vandkølet
    • Boring: Ukendt
    • Slaglængde: Ukendt
  • BUKH, Stationærmotor, jegindø-elværket, motorsamling

    Stationærmotor ~ Hørve/Kalundborg, Danmark

    • Årgang: 1937
    • Drivkraft: Diesel
    • Motor: 1-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: 40 HK (500-700 o./min)
    • Vægt: Ca. 1 Ton

    Virkemåde: 

    • Smøring: Automatisk
    • Tænding: Trykluft
    • Indsprøjtning: Trykforstøvning
    • Køling: Vandkølet
    • Boring: Ukendt
    • Slaglængde: Ukendt
  • BUKH, Stationærmotor, motorsamling

    Stationærmotor ~ Hørve/Kalundborg

    • Årgang: Ca. 1940
    • Drivkraft: Diesel
    • Motor: 1-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: 40 HK (600-800 o./min)
    • Vægt: Ca. 4,5 Tons

    Virkemåde: 

    • Smøring: Centralsmørring & Fedtkopper
    • Tænding: Trykluft
    • Indsprøjtning: Trykforstøvning
    • Køling: Vandkølet
    • Boring: Ukendt
    • Slaglængde: Ukendt
  • Callesen, Motorsamling, Skibsmotor

    Skibsmotor ~ Aabenraa, Danmark

    • Årgang: 1948/1954
    • Drivkraft: Diesel
    • Motor: 1-Cylinderet, 2-takt
    • Ydelse: 8-10 HK (1000 o./min)
    • Vægt: ca. 150-250 Kg

    Virkemåde: 

    • Smøring: Automatisk
    • Tænding: Håndkraft
    • Indsprøjtning: Trykforstøvning
    • Køling: Fersk- eller søvand
    • Boring: 100mm
    • Slaglængde: 70mm
  • Callesen

    Skibsmotor ~ Aabenraa, Danmark

    • Årgang: Ca. 1962-1969
    • Drivkraft: Diesel
    • Motor: 3-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: 135 HK (500 O/min)
    • Vægt: Ca. 6,6 Tons

    Virkemåde: 

    • Smøring: Automatisk – Omløb
    • Tænding: Startluft
    • Indsprøjtning: Trykforstøvning
    • Køling: Fersk- eller søvand
    • Boring: 220 mm
    • Slaglængde: 300 mm