Menu Luk

Udstilling

Se hele vores samling her

Showing 61–80 of 332 results

  • Callesen Diesel - 425BO

    Skibsmotor ~ Aabenraa, Danmark

    • Årgang: 1965
    • Drivkraft: Diesel
    • Motor: 2-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: 120 HK (500 o./min)
    • Vægt: Ca. 4 Tons

    Virkemåde: 

    • Smøring: Omløb
    • Tænding: Trykluft
    • Indsprøjtning: Trykforstøvning
    • Køling: Søvandskølet
    • Boring: 250 mm
    • Slaglængde: 300 mm
  • Callesen, Skibsmotor, Motorsamling

    Skibs-motor ~ Aabenraa, Danmark

    • Årgang: Ca. 1988-1995
    • Drivkraft: Diesel
    • Motor: 6-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: 1050 HK (425 o./min)
    • Vægt: 14,5 Tons

    Virkemåde: 

    • Smøring: Automatisk – omløb
    • Tænding: Startluft
    • Indsprøjtning: Trykforstøvning
    • Køling: Fersk- og søvand
    • Boring: 270mm
    • Slaglængde: 400mm
  • Caloin & Lesquibin - Constructeur á Lille

    Stationærmotor ~ Frankrig

    • Årgang: 1899 – 1900’erne
    • Drivkraft: Benzin
    • Motor: 1-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: Ca. 10-15 HK (? o./min)
    • Vægt: Ca. 600 Kg

    Virkemåde: 

    • Smøring: Smøre-, Fedtkopper & Manuelt
    • Tænding: Tændrør & Magnet
    • Indsprøjtning: Karburator
    • Køling: Fordampning
    • Boring: Ukendt
    • Slaglængde: Ukendt
  • Chandler, veteranbil, gunter-werner, motorsamling

    Veteran Bil ~ Cleveland, USA

    • Årgang: Ca. 1928-1930
    • Drivkraft: Benzin
    • Motor: 6-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: 55 HK (Ca. 90 Km/t)
    • Vægt: Ca. 1,5 Tons

    Virkemåde: 

    • Smøring: Omløb
    • Tænding: Tændrør & Magnet
    • Indsprøjtning: Karburator
    • Køling: Vandkølet
  • Chevrolet, Chevrolet Master Deluxe, Veteran bil

    Veteran bil ~ Detroit, USA

    • Årgang: 1938
    • Drivkraft: Benzin
    • Motor: 6-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: 85 HK
    • Vægt: Ca. 1,3 Tons

    Virkemåde: 

    • Smøring: Omløb
    • Tænding: Tændrør & Magnet
    • Indsprøjtning: Karburator
    • Køling: Vandkølet
    • Boring: 88,9 mm
    • Slaglængde: 95,25 mm
  • Chevrolet - Master Eagle CA

    Veteran bil ~ Detroit, USA

    • Årgang: 1933
    • Drivkraft: Benzin
    • Motor: 6-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: 70 HK (130 Km/t)
    • Vægt: Ca. 1,2 T

    Virkemåde:

    • Smøring: Omløb
    • Tænding: Tændrør & Magnet
    • Indsprøjtning: Karburator
    • Køling: Radiatorkølet
    • Boring: 84 mm
    • Slaglængde: 102 mm
  • Chr. Christensen M.F - Lille Skagen A7

    Skibsmotor ~ Skagen, Danmark

    • Årgang: 1950-1960
    • Drivkraft: Diesel
    • Motor: 1-Cylindret, 2-Takt
    • Ydelse: 7-8 HK (600 o./min)
    • Vægt: Ca. 350-400 Kg

    Virkemåde: 

    • Smøring: Automatisk
    • Tænding: Glødehoved
    • Indsprøjtning: Trykforstøvning
    • Køling: Fersk- eller søvand
    • Boring: Ukendt
    • Slaglængde: Ukendt
  • Christian Madsen M.F - Kulhuse

    Skibsmotor ~ Kulhuse, Danmark

    • Årgang: 1940
    • Drivkraft: Benzin
    • Motor: 1-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: 6 HK (ca. 600-800 o./min)
    • Vægt: Ca. 200 Kg

    Virkemåde: 

    • Smøring: Manuelt & Fedtkopper
    • Tænding: Tændrør & Magnet
    • Indsprøjtning: Karburator
    • Køling: Fersk- eller søvand
    • Boring: Ukendt
    • Slaglængde: Ukendt
  • Crompton - Dynamo

    Dynamo ~ London, England

    • Årgang: 1880 – 1890
    • Strøm: Jævnstrøm
    • Poler: 2-Polet (3000 o./min)
    • Effekt: Ukendt
    • Vægt: Ca. 150 – 200 Kg
  • Crossley

    Chuck beef chicken, tail rump sirloin picanha short loin. Biltong frankfurter pork belly beef prosciutto pig pastrami.

    • Ground round porchetta short
    • Frankfurter pork ground round
    • Short ribs shank drumstick
  • Crossley - Inverted 1889

    Stationærmotor ~ Manchester, England

    • Årgang: 1889
    • Drivkraft: Gas
    • Motor: 1-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: 0,5 HK (150-250 o./min)
    • Vægt: Ca. 600 Kg

    Virkemåde: 

    • Smøring: Manuel & Vægesmørring
    • Tænding: Flammetænding
    • Indsprøjtning: Gas
    • Køling: Vandkølet
    • Boring: Ukendt
    • Slaglængde: Ukendt

    *Anvendt som trækkraft til belysning ved en ejendom.

  • Crossley - Inverted 1897

    Stationærmotor ~ Manchester, England

    • Årgang: 1897
    • Drivkraft: Gas
    • Motor: 1-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse:  3 HK (150-250 o./min)
    • Vægt: Ca. 800 Kg

    Virkemåde: 

    • Smøring: Manuel, Vægesmørring & Fedtkopper
    • Tænding: Gløderør
    • Indsprøjtning: Gas
    • Køling: Køling
    • Boring: Ukendt
    • Slaglængde: Ukendt

    *Anvendt til at trække en vareelevator i en lagerbygning på havnen i Bristol.

  • Crossley - MDHB 138

    Stationærmotor ~ Manchester, England

    • Årgang: 1895-97
    • Drivkraft: Gas
    • Motor: 1-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: 5 HK (150-250 o./min)
    • Vægt: Ca. 400 kg

    Virkemåde: 

    • Smøring: Manuel, vægesmørring, smøre- & fedtkopper
    • Tænding: Gløderør
    • Indsprøjtning: Gas
    • Køling: Vandkølet
    • Boring: Ukendt
    • Slaglængde: Ukendt

    *Anvendt til at trække et tågehorn ved havnen i det nordvestlige england.

  • Crossley - Otto & Crossley

    Gasmotor ~ Manchester, England

    • Årgang: 1880’erne
    • Drivkraft: Gas
    • Motor: 1-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: Ca. 5 HK (150 – 250 o./min)
    • Vægt:  Ca. 500 Kg

    Virkemåde: 

    • Smøring: Smørekopper
    • Tænding: Gas
    • Indsprøjtning: Gas
    • Køling: Vandkølet
    • Boring: Ukendt
    • Slaglængde: Ukendt
  • Crossley - Otto & Crossley

    Gasmotor ~ Manchester, England

    • Årgang: Ca. 1882 – 1884
    • Drivkraft: Gas
    • Motor: 1-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: 1 – 2 HK (150 – 250 o./min)
    • Vægt: Ca. 350 – 450 Kg

    Virkemåde:

    • Smøring: Manuelt, Vægesmørring & Fedtkop
    • Tænding: Flammetænding
    • Indsprøjtning: Glideventil
    • Køling: Vandkølet
    • Boring: Ukendt
    • Slaglængde: Ukendt
  • Crossley - Otto & Crossley

    Gasmotor ~ Manchester, England

    • Årgang: Ca. 1878 – 1880
    • Drivkraft: Gas
    • Motor: 1-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: 1 – 2 HK (150 – 250 o./min)
    • Vægt: Ca. 500 Kg

    Virkemåde:

    • Smøring: Manuelt, Vægesmørring & Fedtkop
    • Tænding: Flammetænding
    • Indsprøjtning: Glideventil
    • Køling: Vandkølet
    • Boring: Ukendt
    • Slaglængde: Ukendt
  • Crossley - Otto & Crossley

    Gasmotor ~ Manchester, England

    • Årgang: Ca. 1882 – 1884
    • Drivkraft: Gas
    • Motor: 1-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: 1 – 2 HK (150 – 250 o./min)
    • Vægt: Ca. 450 – 550 Kg

    Virkemåde:

    • Smøring: Manuelt, Vægesmørring & Fedtkop
    • Tænding: Flammetænding
    • Indsprøjtning: Glideventil
    • Køling: Vandkølet
    • Boring: Ukendt
    • Slaglængde: Ukendt
  • Crossley - Otto & Crossley

    Gasmotor ~ Manchester, England

    • Årgang: 1881
    • Drivkraft: Gas
    • Motor: 1-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: 1 – 2 HK (150 – 250 o./min)
    • Vægt: Ca. 400 – 500 Kg

    Virkemåde:

    • Smøring: Manuelt, Vægesmørring & Fedtkop
    • Tænding: Flammetænding
    • Indsprøjtning: Glideventil
    • Køling: Vandkølet
    • Boring: Ukendt
    • Slaglængde: Ukendt
  • Crossley - Otto & Crossley

    Gasmotor ~ Manchester, England

    • Årgang: Ca. 1880
    • Drivkraft: Gas
    • Motor: 1-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: 1 – 2 HK (150 – 250 o./min)
    • Vægt: Ca. 350 – 450 Kg

    Virkemåde:

    • Smøring: Manuelt, Vægesmørring & Fedtkop
    • Tænding: Flammetænding
    • Indsprøjtning: Glideventil
    • Køling: Vandkølet
    • Boring: Ukendt
    • Slaglængde: Ukendt