Menu Luk

Showing 21–40 of 55 results

  • Ekko

    Skibsmotor ~ Sønderborg, Danmark

    • Årgang: Ca. 1935-50
    • Drivkraft: Benzin
    • Motor: 1-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: 7 HK (1000 O./min)
    • Vægt: Ca. 100 Kg

    Virkemåde: 

    • Smøring: Automatisk – smørefedt
    • Tænding: Håndkraft, tændrør og magnet
    • Indsprøjtning: Karburator
    • Køling: Fersk- og søvand
    • Boring:  Ukendt
    • Slaglængde: Ukendt
  • Evinrude

    Chuck beef chicken, tail rump sirloin picanha short loin. Biltong frankfurter pork belly beef prosciutto pig pastrami.

    • Ground round porchetta short
    • Frankfurter pork ground round
    • Short ribs shank drumstick
  • F.M

    Skibsmotor ~ Frederiksstad, Norge

    • Årgang: Ca. 1949-1963
    • Drivkraft: Benzin
    • Motor: 2-Cylinderet, 4-takt
    • Ydelse: 8-12 HK (1000 O./min)
    • Vægt: Ca. 200-250 Kg

    Virkemåde: 

    • Smøring: Trykcirkulation (Tandhjulspumpe)
    • Tænding: Tændrør, magnet og håndkraft – kobling til dynastart
    • Indsprøjtning: Karburator
    • Køling: Fersk- eller søvand
    • Boring: 100 mm
    • Slaglængde: 110 mm
  • Fjellebro

    Chuck beef chicken, tail rump sirloin picanha short loin. Biltong frankfurter pork belly beef prosciutto pig pastrami.

    • Ground round porchetta short
    • Frankfurter pork ground round
    • Short ribs shank drumstick
  • Gørlev

    Skibsmotor ~ Gørlev, Danmark

    • Årgang: Ca. 1950
    • Drivkraft: Diesel
    • Motor: 1-Cylinderet, 4-Takt
    • Ydelse: 10-12 HK (1500-2000 O./min)
    • Vægt: Ca. 370 Kg

    Påbygget reverse reduktionsgear 2 : 1

    Virkemåde: 

    • Smøring: Automatisk
    • Tænding: Håndsving
    • Indsprøjtning: Direkte
    • Køling: Fersk- eller søvand
    • Boring: 100 mm
    • Slaglængde: 115 mm

    Øvrige data: 

    • Stempel deplacement: 900 cm3
    • Kompression: 16 : 1
    • Tank for brændstofolie: 20L
    • Vandindhold i vandkappe: 1,3 L
    • Olieindhold i motor: 3,5 L
    • Varmetransport i vand/olie: 7700 kcal/h
    • Åbningstryk for forstøver: 185 kg/cm2
  • Grenaa Motor - 2x24T

    Skibsmotor ~ Grenaa, Danmark

    • Årgang: 1940
    • Drivkraft: Semi-Diesel
    • Motor: 2-Cylindret, 2-Takt
    • Ydelse: 70 HK (425 o./min)
    • Vægt: Ca. 3,5 Tons

    Virkemåde: 

    • Smøring: Centralsmørring & Fedtkopper
    • Tænding: Glødehoved
    • Indsprøjtning: Trykforstøvning
    • Køling: Fersk- eller søvand
    • Boring: Ukendt
    • Slaglængde: Ukendt
  • Grenaa

    Skibsmotor ~ Grenaa, Danmark 

    • Årgang: 1970
    • Drivkraft: Diesel
    • Motor: 3-Cylinderet, 4-Takt
    • Ydelse: 165 HK (500 O./min)
    • Vægt: Ca. 4 Tons

    Virkemåde: 

    • Smøring: Automatisk – omløb
    • Tænding: Startluft
    • Indsprøjtning: Direkte
    • Køling: Fersk- eller søvand
    • Boring: 240 mm
    • Slaglængde: 300 mm
  • Hein, skibsmotor, motorsamling

    Skibsmotor ~ Randers, Danmark

    • Årgang: Ca. 1920
    • Drivkraft: Diesel
    • Motor: 1-Cylindret, 2-Takt
    • Ydelse: 35-40 HK (450 o./min)
    • Vægt: Ca. 2-3 Tons

    Virkemåde: 

    • Smøring: Omløb + Fedtkopper & Manuelt
    • Tænding: Glødehoved
    • Indsprøjtning: Trykforstøvning
    • Køling: Fersk- eller søvand
    • Boring: Ukendt
    • Slaglængde: Ukendt
  • Hein

    Skibsmotor ~ Randers, Danmark

    • Årgang: Ca. 1915-1930
    • Drivkraft: Diesel
    • Motor: 1-Cylinderet, 4-Takt
    • Ydelse: 5-8 HK (450 O./min)
    • Vægt: Ca. 700 Kg

    Virkemåde: 

    • Smøring: Automatisk
    • Tænding: Glødehoved
    • Indsprøjtning: Lav-trykforstøvning
    • Køling: Fersk- eller søvand
    • Boring: Ukendt
    • Slaglængde: Ukendt
  • Hein, skibsmotor, motorsamling

    Skibsmotor ~ Randers, Danmark

    • Årgang: Ca. 1915-1930
    • Drivkraft: Diesel
    • Motor: 1-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: 7 HK (420 o./min)
    • Vægt: Ca. 800 Kg

    Virkemåde: 

    • Smøring: Omløb
    • Tænding: Glødehoved
    • Indsprøjtning: Lav trykforstøvning
    • Køling: Fersk- eller søvand
    • Boring: Ukendt
    • Slaglængde: 700 mm
  • Hundested

    Skibsmotor ~ Hundested, Danmark

    • Årgang: 1937
    • Drivkraft: Benzin
    • Motor: 1-Cylindret, 4-takt
    • Ydelse: 5-6 HK (400-500 O./min)
    • Vægt: Ca. 100-200 Kg

    Virkemåde:

    • Smøring: Automatisk
    • Tænding: Tændrør, magnet og håndkraft
    • Indsprøjtning: Karburator
    • Køling: Fersk- eller søvand
    • Boring: Ukendt
    • Slaglængde: Ukendt
  • Hundested, skibsmotor, motorsamlingHundested Motor, Hundested, Hundested A/L, Skibsmotor

    Skibsmotor ~ Hundested, Danmark

    • Årgang: Ca. 1940-1950
    • Drivkraft: Diesel
    • Motor: 1-Cylindret, 2-Takt
    • Ydelse: 29 HK (200-400 o./min)
    • Vægt: Ca. 400 Kg

    Virkemåde: 

    • Smøring: Drypsmørring & Fedtkopper
    • Tænding: Glødehoved
    • Indsprøjtning: Trykforstøvning
    • Køling: Fersk- eller søvand
    • Slaglængde: 250 mm
    • Stempel-diameter: 230 mm
  • Hundested Motor - BB/L

    Skibsmotor ~ Hundested, Danmark

    • Årgang: Ca. 1950
    • Drivkraft: Diesel
    • Motor: 2-Cylindret, 2-Takt
    • Ydelse: 78 HK (425-450 o./min)
    • Vægt: Ca. 3.2 Tons

    Virkemåde: 

    • Smøring: Centralsmørring & Fedtkopper
    • Tænding: Glødetråd
    • Indsprøjtning: Trykforstøvning
    • Køling: Fersk- eller søvand
    • Stempel-diameter: 250mm
    • Slaglængde: 280mm
  • Hundested Motor - C/L

    Skibsmotor ~ Hundested, Danmark

    • Årgang: 1966
    • Drivkraft: Diesel
    • Motor: 1-Cylindret, 2-Takt
    • Ydelse: 21 HK (150-550 o./min)
    • Vægt: Ca. 600-800 Kg

    Virkemåde: 

    • Smøring: Centralsmørring, Fedtkopper & Manuelt
    • Tænding: Glødehoved – Glødetråd (Trykluft)
    • Indsprøjtning: Trykforstøvning
    • Køling: Fersk- eller søvand
    • Stempel-diameter: 200mm
    • Slaglængde: 220mm
  • Hundested, skibsmotor, motorsamling

    Skibsmotor ~ Hundested, Danmark

    • Årgang: 1971
    • Drivkraft: Diesel
    • Motor: 2-Cylindret, 2-Takt
    • Ydelse: 200 HK (340 o./min)
    • Vægt:  Ca. 6,5-8 Tons

    Virkemåde: 

    • Smøring: Centralsmørring & Fedtkopper
    • Tænding: Glødehoved (Glødetråd)
    • Indsprøjtning: Trykforstøvning
    • Køling: Fersk- eller søvand
    • Stempeldiameter: 360mm
    • Slaglængde: 370mm
  • Hundested, skibsmotor, motorsamling

    Skibsmotor ~ Hundested, Danmark

    • Årgang: 1956
    • Drivkraft: Diesel
    • Motor: 1-Cylinderet, 2-Takt
    • Ydelse: 10 HK (500-650 o./min)
    • Vægt: Ca. 600-1000 Kg

    Virkemåde: 

    • Smøring: Automatisk
    • Tænding: Glødehoved
    • Indsprøjtning: Trykforstøvning
    • Køling: Fersk- eller søvand
    • Stempel-dia: 170 mm
    • Slaglængde: 190 mm
  • Ideal, skibsmotor, motorsamling

    Skibsmotor ~ Fjellebroen, Danmark

    • Årgang: Ca 1936
    • Drivkraft: Benzin
    • Motor: 1-Cylindret, 2-Takt
    • Ydelse: 2,5 HK (1000-1300 o./min)
    • Vægt:  Ca. 100 Kg

    Virkemåde: 

    • Smøring: Automatisk – smørefedt
    • Tænding: Tændrør & Magnet
    • Indsprøjtning: Karburator
    • Køling: Fersk- eller søvand
    • Stempel-dia: 70mm
    • Slaglængde: 70mm
  • Ideal - 7B4

    Skibsmotor ~ Fjellebroen, Danmark

    • Årgang: Ca. 1940’erne
    • Drivkraft: Benzin
    • Motor: 1-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: 7 HK (1300 o./min)
    • Vægt: Ca. 150-200 Kg

    Virkemåde: 

    • Smøring: Automatisk & Fedtkopper
    • Tænding: Tændrør & Magnet
    • Indsprøjtning: Karburator
    • Køling: Fersk- eller søvand
    • Slaglængde: 108 mm
    • Stempeldiameter: 98,5 mm
    • Slagvolume: 0,8 L
  • Jernholm, stationærmotor, motorsamling

    Skibsmotor ~ København, Danmark

    • Årgang: Ca. 1955-1962
    • Drivkraft: Benzin
    • Motor: 2-Cylindret, 2-Takt
    • Ydelse: 5 HK (ca. 800-1000 o./min)
    • Vægt: Ca. 80 – 100 Kg

    Virkemåde: 

    • Smøring: Omløb
    • Tænding: Tændrør & Magnet
    • Indsprøjtning: Karburator
    • Køling: Fersk- eller søvand
    • Boring: Ukendt
    • Slaglængde: Ukendt