Menu Luk

Showing 41–60 of 165 results

  • Crossley - MDHB 138

    Stationærmotor ~ Manchester, England

    • Årgang: 1895-97
    • Drivkraft: Gas
    • Motor: 1-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: 5 HK (150-250 o./min)
    • Vægt: Ca. 400 kg

    Virkemåde: 

    • Smøring: Manuel, vægesmørring, smøre- & fedtkopper
    • Tænding: Gløderør
    • Indsprøjtning: Gas
    • Køling: Vandkølet
    • Boring: Ukendt
    • Slaglængde: Ukendt

    *Anvendt til at trække et tågehorn ved havnen i det nordvestlige england.

  • Crossley - Pianobase

    Stationærmotor ~ Manchester, England

    • Årgang: 1879
    • Drivkraft: Gas
    • Motor: 1-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: 2 HK (150-250 o./min)
    • Vægt: Ca. 400-500 Kg

    Virkemåde: 

    • Smøring: Manuel & Vægesmørring
    • Tænding: Flammetænding
    • Indsprøjtning: Gas
    • Køling: Vandkølet
    • Boring: Ukendt
    • Slaglængde: Ukendt

    *Anvendt som trækkraft for belysning på et gasværk i Ludlow

  • Crossley, Stationærmotor, Motorsamling

    Stationærmotor ~ Manchester, England

    • Årgang: 1912-1915
    • Drivkraft: Diesel
    • Motor: 1-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: 8-10 HK (300-400 o./min)
    • Vægt: Ca. 450 Kg

    Virkemåde: 

    • Smøring: Smørekopper & Vægesmørring
    • Tænding: Glødehoved
    • Indsprøjtning: Trykforstøvning
    • Køling: Fordampning
    • Boring: 146 mm
    • Slaglængde: 279 mm
  • Daimler, stationærmotor, motorsamling, gunter-werner

    Stationærmotor ~ Stuttgart, Tyskland

    • Årgang: 1910
    • Drivkraft: Benzin
    • Motor: 1-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: 9 HK (330 o./min)
    • Vægt: Ca. 1,2 Tons

    Virkemåde: 

    • Smøring: Smørekopper & Fedtkopper
    • Tænding: Tændrør & Magnet
    • Indsprøjtning: Karburator
    • Køling: Fordampning
    • Boring: Ukendt
    • Slaglængde: Ukendt
  • Deutz, stationærmotor, motorsamling

    Stationærmotor ~ Köln, Tyskland

    • Årgang: Ca. 1940
    • Drivkraft: Diesel
    • Motor: 3-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: 120 HK (800 o./min)
    • Vægt: Ca. 3 Tons

    Virkemåde: 

    • Smøring: Omløb + Centralsmørring
    • Tænding: Trykluft
    • Indsprøjtning: Trykforstøvning
    • Køling: Vandkølet
    • Boring: Ukendt
    • Slaglængde: Ukendt
  • Deutz, stationærmotor, motorsamling, gunter werner

    Stationærmotor ~ Köln, Tyskland

    • Årgang: 1907
    • Drivkraft: Benzin
    • Motor: 1-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: 4 HK (350 o./min)
    • Vægt: Ca. 780-800 Kg

    Virkemåde: 

    • Smøring: Smørekopper & Manuel
    • Tænding: Tændrør & Magnet
    • Indsprøjtning: Karburator
    • Køling: Vandkølet
    • Boring: Ukendt
    • Slaglængde: Ukendt
  • Deutz

    Stationær-motor ~ Köln, Tyskland

    • Årgang: Ca. 1912
    • Drivkraft: Gas og Diesel
    • Motor: 1-Cylinderet, 2-takt
    • Ydelse: 8 HK (300 O./min)
    • Vægt: Ca. 150-200 Kg

    Virkemåde: 

    • Smøring: Smørekopper og omløb
    • Tænding: Gas og magnet
    • Indsprøjtning: Gas/trykforstøvning
    • Køling: Luftkølet
    • Boring: 170 mm
    • Slaglængde: 240 mm
    • Rumfang: 5 Liter
  • Deutz, stationærmotor, gasmotor, motorsamlingDeutz, stationærmotor, gasmotor, motorsamling

    Stationær-/Gasmotor ~ Köln, Tyskland

    • Årgang: Ca. 1910-1930
    • Drivkraft: Diesel
    • Motor: 1-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse:  40 HK (150 o./min)
    • Vægt: Ca. 8 Tons

    Virkemåde: 

    • Smøring: Smøre-, Fedtkopper & Manuelt
    • Tænding: Trykluft
    • Indsprøjtning: Trykforstøvning
    • Køling: Vandkølet
    • Boring: Ukendt
    • Slaglængde: Ukendt
  • Deutz, stationærmotor, motorsamling

    Stationær-motor ~Köln, Tyskland

    • Årgang: 1927
    • Drivkraft: Benzin
    • Motor: 1-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: 10-12 HK (400-600 o./min)
    • Vægt: Ca. 1,2 Ton

    Virkemåde: 

    • Smøring: Centralsmørring & fedtkopper
    • Tænding: Tændrør & Magnet
    • Indsprøjtning: Karburator
    • Køling: Fordampningskølet
    • Boring: Ukendt
    • Slaglængde: Ukendt
  • Deutz, stationærmotor, motorsamling, gunter werner

    Stationærmotor ~ Köln, Tyskland

    • Årgang: 1928
    • Drivkraft: Benzin
    • Motor: 1-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: 2 HK (1200 o./min)
    • Vægt: Ca. 200-300 Kg

    Virkemåde: 

    • Smøring: Smørekopper & Manuelt
    • Tænding: Tændrør & Magnet
    • Indsprøjtning: Karburator
    • Køling: Fordampningskølet
    • Boring: Ukendt
    • Slaglængde: Ukendt
  • Deutz, stationærmotor, motorsamling

    Stationærmotor ~ Köln, Tyskland

    • Årgang: 1933
    • Drivkraft: Gas via. brændsel
    • Motor: 1-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: 16 HK (400-600 o./min)
    • Vægt: Ca. 1,2 Ton

    Virkemåde: 

    • Smøring: Manuel
    • Tænding: Tændrør & Magnet
    • Indsprøjtning: Karburator
    • Køling: Fordampningskølet
    • Boring: 160 mm
    • Slaglængde: 220 mm
  • Deutz, stationærmotor, motorsamling

    Stationærmotor ~ Kõln, Tyskland

    • Årgang: 1915-1920
    • Drivkraft: Benzin
    • Motor: 1-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: 4 HK (2000 o./min)
    • Vægt: Ca. 100-200 Kg

    Virkemåde: 

    • Smøring: Omløb
    • Tænding: Tændrør & Magnet
    • Indsprøjtning: Karburator
    • Køling: Fordampning
    • Boring: Ukendt
    • Slaglængde: Ukendt
  • Deutz - MAH 322 - Günter Werner

    Stationærmotor ~ Köln, Tyskland

    • Årgang: 1933
    • Drivkraft: Diesel
    • Motor: 1-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: 15 HK (750 o./min)
    • Vægt: Ca. 700 Kg

    Virkemåde: 

    • Smøring: Omløb & Manuel
    • Tænding: Varmetryk (Forkammer)
    • Indsprøjtning: Trykforstøvning
    • Køling: Fordampning
    • Boring: 145 mm
    • Slaglængde: 220 mm
  • Deutz, stationærmotor, motorsamling

    Stationærmotor ~ Köln, Tyskland

    • Årgang: 1925
    • Drivkraft: Diesel
    • Motor: 1-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: 15 HK (450 o./min)
    • Vægt: Ca. 1 – 1,5 Tons

    Virkemåde: 

    • Smøring: Automatisk
    • Tænding: Startluft
    • Indsprøjtning: Trykforstøvning
    • Køling: Luftkølet
    • Boring: 170mm
    • Slaglængde: 280mm
    • Volume: 6,355 L
  • Deutz, stationærmotor, motorsamling

    Stationærmotor ~ Köln, Tyskland

    • Årgang: Ca. 1925-1930
    • Drivkraft: Diesel
    • Motor: 1-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: 24 HK (480 o./min)
    • Vægt: Ca. 1,2 Tons

    Virkemåde: 

    • Smøring: Omløb & Centralsmørring
    • Tænding: Trykluft
    • Indsprøjtning: Trykforstøvning
    • Køling: Fordampning
    • Boring: 190 mm
    • Slaglængde: 320 mm
  • Deutz, stationærmotor, motorsamling

    Stationærmotor ~ Köln, Tyskland

    • Årgang: 1952
    • Drivkraft: Diesel
    • Motor: 1-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: 40 HK (400 o./min)
    • Vægt: Ca. 3 Tons

    Virkemåde: 

    • Smøring: Automatisk
    • Tænding: Trykluft
    • Indsprøjtning: Trykforstøvning
    • Køling: Luftkølet
    • Boring: 250mm
    • Slaglængde: 380mm
    • Volume: 18,6 L
  • Deutz, stationærmotor, motorsamling

    Stationær-motor ~ Köln, Tyskland

    • Årgang: 1924
    • Drivkraft: Diesel
    • Motor: 1-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: 30 HK (250 o./min)
    • Vægt: 6,9 Tons

    Virkemåde: 

    • Smøring: Drypsmørring, fedtkopper og manuelt
    • Tænding: Varmetryk eller Trykluft
    • Indsprøjtning: Trykforstøvning
    • Køling: Vandkølet
    • Boring: Ukendt
    • Slaglængde: 470 mm
  • Deutz, stationærmotor, motorsamling

    Stationærmotor ~ Köln, Tyskland

    • Årgang: Ca. 1912-1920
    • Drivkraft: Petroleum
    • Motor: 1-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: 12 HK (300-400 o./min)
    • Vægt: Ca. 1,2 Tons

    Virkemåde: 

    • Smøring: Smørekopper & Vægesmørring
    • Tænding: Tændrør & Magnet
    • Indsprøjtning: Karburator
    • Køling: Luftkølet
    • Boring: 170 mm
    • Slaglængde: 240 mm
  • Deutz, stationærmotor, motorsamling, gunter werner

    Stationærmotor ~ Köln, Tyskland

    • Årgang: 1922
    • Drivkraft: Diesel
    • Motor: 1-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: 14 HK (300-350 o./min)
    • Vægt: Ca. 2 Tons

    Virkemåde: 

    • Smøring: Omløb og smørekopper
    • Tænding: Glødehoved
    • Indsprøjtning: Trykforstøvning
    • Køling: Fordampning
    • Boring: Ukendt
    • Slaglængde: Ukendt