Menu Luk

Showing 1–20 of 28 results

  • A.E & H. Robinson & Co - Type HR, Size X

    Gasmotor ~ Manchester, England

    • Årgang: 1890-1920
    • Drivkraft: Gas
    • Motor: 1-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: 0,5 HK (150 – 200 o./min)
    • Vægt: Ca. 100 Kg

    Virkemåde: 

    • Smøring: Smøre-, Fedtkopper & Manuelt
    • Tænding: Flammetænding
    • Indsprøjtning: Karburator
    • Køling: Vandkølet
    • Boring: Ukendt
    • Slaglængde: Ukendt
  • Benz & Co - Vertical Gas

    Gasmotor ~ Mannheim, Tyskland

    • Årgang: 1883 – 1900’erne
    • Drivkraft: Gas
    • Motor: 1-Cylindret, 2-Takt
    • Ydelse: Ca. 7 HK (200 o./min)
    • Vægt: Ca. 500 Kg

    Virkemåde: 

    • Smøring: Smøre-, Fedtkopper & Manuelt
    • Tænding: Flammetænding
    • Indsprøjtning: Gas
    • Køling: Vandkølet
    • Boring: Ukendt
    • Slaglængde: Ukendt
  • Crossley - Otto & Crossley

    Gasmotor ~ Manchester, England

    • Årgang: Ca. 1882 – 1884
    • Drivkraft: Gas
    • Motor: 1-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: 1 – 2 HK (150 – 250 o./min)
    • Vægt: Ca. 350 – 450 Kg

    Virkemåde:

    • Smøring: Manuelt, Vægesmørring & Fedtkop
    • Tænding: Flammetænding
    • Indsprøjtning: Glideventil
    • Køling: Vandkølet
    • Boring: Ukendt
    • Slaglængde: Ukendt
  • Crossley - Otto & Crossley

    Gasmotor ~ Manchester, England

    • Årgang: Ca. 1878 – 1880
    • Drivkraft: Gas
    • Motor: 1-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: 1 – 2 HK (150 – 250 o./min)
    • Vægt: Ca. 500 Kg

    Virkemåde:

    • Smøring: Manuelt, Vægesmørring & Fedtkop
    • Tænding: Flammetænding
    • Indsprøjtning: Glideventil
    • Køling: Vandkølet
    • Boring: Ukendt
    • Slaglængde: Ukendt
  • Crossley - Otto & Crossley

    Gasmotor ~ Manchester, England

    • Årgang: Ca. 1882 – 1884
    • Drivkraft: Gas
    • Motor: 1-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: 1 – 2 HK (150 – 250 o./min)
    • Vægt: Ca. 450 – 550 Kg

    Virkemåde:

    • Smøring: Manuelt, Vægesmørring & Fedtkop
    • Tænding: Flammetænding
    • Indsprøjtning: Glideventil
    • Køling: Vandkølet
    • Boring: Ukendt
    • Slaglængde: Ukendt
  • Crossley - Otto & Crossley

    Gasmotor ~ Manchester, England

    • Årgang: 1881
    • Drivkraft: Gas
    • Motor: 1-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: 1 – 2 HK (150 – 250 o./min)
    • Vægt: Ca. 400 – 500 Kg

    Virkemåde:

    • Smøring: Manuelt, Vægesmørring & Fedtkop
    • Tænding: Flammetænding
    • Indsprøjtning: Glideventil
    • Køling: Vandkølet
    • Boring: Ukendt
    • Slaglængde: Ukendt
  • Crossley - Otto & Crossley

    Gasmotor ~ Manchester, England

    • Årgang: 1880’erne
    • Drivkraft: Gas
    • Motor: 1-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: Ca. 5 HK (150 – 250 o./min)
    • Vægt:  Ca. 500 Kg

    Virkemåde: 

    • Smøring: Smørekopper
    • Tænding: Gas
    • Indsprøjtning: Gas
    • Køling: Vandkølet
    • Boring: Ukendt
    • Slaglængde: Ukendt
  • Crossley - Otto & Crossley

    Gasmotor ~ Manchester, England

    • Årgang: Ca. 1880
    • Drivkraft: Gas
    • Motor: 1-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: 1 – 2 HK (150 – 250 o./min)
    • Vægt: Ca. 350 – 450 Kg

    Virkemåde:

    • Smøring: Manuelt, Vægesmørring & Fedtkop
    • Tænding: Flammetænding
    • Indsprøjtning: Glideventil
    • Køling: Vandkølet
    • Boring: Ukendt
    • Slaglængde: Ukendt
  • Crossley - The Otto

    Gasmotor ~ Manchester, England

    • Årgang: 1890’erne
    • Drivkraft: Gas
    • Motor: 1-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: 3 HK (150-250 o./min)
    • Vægt: Ca. 300 Kg

    Virkemåde: 

    • Smøring: Smørekopper & Manuelt
    • Tænding: Gas
    • Indsprøjtning: Gas
    • Køling: Fordampning
    • Boring: Ukendt
    • Slaglængde: Ukendt
  • Crossley - The Otto

    Gasmotor ~ Manchester, England

    • Årgang: 1888 – 1892
    • Drivkraft: Gas
    • Motor: 1-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: 3 HK (150 – 250 o./min)
    • Vægt: Ca. 300 Kg

    Virkemåde: 

    • Smøring: Smørekopper & Manuelt
    • Tænding: Gas
    • Indsprøjtning: Gas
    • Køling: Fordampning
    • Boring: Ukendt
    • Slaglængde: Ukendt
  • Crossley - The Otto

    Gasmotor ~ Manchester, England

    • Årgang: Ca. 1910 – 1920’erne
    • Drivkraft: Gas
    • Motor: 1-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: 1 -2 HK (150-250 o./min)
    • Vægt: Ca. 300 – 400 Kg

    Virkemåde:

    • Smøring: Manuelt & Vægesmørring
    • Tænding: Flammetænding
    • Indsprøjtning: Gas
    • Køling: Vandkølet
    • Boring: Ukendt
    • Slaglængde: Ukendt
  • Delamare Deboutteville - Le Simplex

    Gasmotor ~ Rouen, Frankrig

    • Årgang: 1885
    • Drivkraft: Gas
    • Motor: 1-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: Ukendt
    • Vægt: Ca. 800 – 1000 Kg

    Virkemåde: 

    • Smøring: Smøre- & Fedtkopper
    • Tænding: Magnet
    • Indsprøjtning: Glideventil
    • Køling: Fordampning
    • Boring: Ukendt
    • Slaglængde: Ukendt
  • Deutz - D2.1

    Gasmotor ~ Köln, Tyskland

    • Årgang: 1896
    • Drivkraft: Gas (Bygas)
    • Motor: 1-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: 1 HK / 0,7 kW (230 o./min)
    • Vægt: 480 Kg

    Virkemåde: 

    • Smøring: Forbrugssmøring, smøreglas og manuelt
    • Tænding: Gløderør
    • Indsprøjtning: Gas
    • Køling: Vandkølet
    • Boring: 125 mm
    • Slaglængde: 180 mm
    • Slagvolumen: 2208 ccm
  • Deutz - D3

    Gasmotor ~ Köln, Tyskland

    • Årgang: 1900’erne
    • Drivkraft: Gas
    • Motor: 1-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: 3 HK (200 – 300 o./min)
    • Vægt: Ca. 500 Kg

    Virkemåde: 

    • Smøring: Smørekopper & Manuelt
    • Tænding: Flammetænding
    • Indsprøjtning: Karburator
    • Køling: Fordampning
    • Boring: Ukendt
    • Slaglængde: Ukendt
  • Deutz, stationærmotor, gasmotor, motorsamlingDeutz, stationærmotor, gasmotor, motorsamling

    Stationær-/Gasmotor ~ Köln, Tyskland

    • Årgang: Ca. 1910-1930
    • Drivkraft: Diesel
    • Motor: 1-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse:  40 HK (150 o./min)
    • Vægt: Ca. 8 Tons

    Virkemåde: 

    • Smøring: Smøre-, Fedtkopper & Manuelt
    • Tænding: Trykluft
    • Indsprøjtning: Trykforstøvning
    • Køling: Vandkølet
    • Boring: Ukendt
    • Slaglængde: Ukendt
  • Deutz, stationærmotor, motorsamling, gunter werner

    Gasmotor ~ Köln, Tyskland

    • Årgang: 1914
    • Drivkraft: Gas
    • Motor: 1-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: 10 HK (320 o./min)
    • Vægt: Ca. 2 Tons

    Virkemåde: 

    • Smøring: Smørekopper & Manuelt
    • Tænding: Tændrør & Magnet
    • Indsprøjtning: Karburator
    • Køling: Fordampning
    • Boring: Ukendt
    • Slaglængde: Ukendt
  • Durkopp, gasmotor, motorsamling

    Gasmotor ~ Bielefeld, Tyskland

    • Årgang: 1892
    • Drivkraft: Gas
    • Motor: 1-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: Var. HK (300 o./min)
    • Vægt: Ca. 600 Kg

    Virkemåde: 

    • Smøring: Smørekopper
    • Tænding: Gas
    • Indsprøjtning: Gas
    • Køling: Fordampning
    • Boring: Ukendt
    • Slaglængde: Ukendt
  • Gardner - Model O

    Gasmotor ~ Manchester, England

    • Årgang: Ca. 1900
    • Drivkraft: Gas
    • Motor: 1-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: 0,5 – 1 HK (450 o./min)
    • Vægt: Ca. 100 Kg

    Virkemåde: 

    • Smøring: Smørekopper, Vægesmørring & Manuelt
    • Tænding: Flammetænding
    • Indsprøjtning: Gas
    • Køling: Fordampning
    • Boring: 34,92 mm
    • Slaglængde: 50,8 mm
  • Gardner - Model O - No. 1

    Gasmotor ~ Manchester, England

    • Årgang:  1895
    • Drivkraft: Gas
    • Motor: 1-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: 0,5 HK (450 o./min)
    • Vægt: 50-100 Kg

    Virkemåde: 

    • Smøring: Vægesmørring & Manuelt
    • Tænding: Flammetænding
    • Indsprøjtning: Karburator
    • Køling: Vandkølet
    • Boring: 34,92 mm
    • Slaglængde: 50,8 mm
  • Gardner - Model O - No. 3

    Gasmotor ~ Manchester, England

    • Årgang: 1895
    • Drivkraft: Gas
    • Motor: 1-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: 1 HK (450 o./min)
    • Vægt: Ca. 200 Kg

    Virkemåde: 

    • Smøring: Smørekopper, Vægesmørring & Manuelt
    • Tænding: Flammetænding
    • Indsprøjtning: Gas
    • Køling: Vandkølet
    • Boring: Ukendt
    • Slaglængde: Ukendt