Menu Luk

Showing 1–20 of 38 results

  • Varmluftsmotor, Stirling, Alexander Monski

    Varmluftmotor ~ Eilenburg, Tyskland

    • Årgang: 1888
    • Drivkraft: Varmluft (via. brændsel)
    • Motor: 2-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: 0,5 HK
    • Vægt: Ca. 600-700 Kg

    Virkemåde: 

    • Smøring: Smøre- & Fedtkopper
    • Tænding: Varmetryk
    • Indsprøjtning: Varmluft
    • Køling: Vandkølet
    • Boring: Ukendt
    • Slaglængde: Ukendt
  • Bannewitzer - LD 30 - Günter Werner

    Stationærmotor ~ Dresden, Tyskland

    • Årgang: 1952
    • Drivkraft: Diesel
    • Motor: 1-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: 8 HK (1500 o./min)
    • Vægt: Ca. 300 Kg

    Virkemåde: 

    • Smøring: Omløb
    • Tænding: Varmetryk
    • Indsprøjtning: Trykforstøvning
    • Køling: Fordampning
    • Boring: Ukendt
    • Slaglængde: Ukendt
  • Benz & Cie, stationærmotor, Motorsamling, Gunter Werner

    Stationærmotor ~ Mannheim, Tyskland

    • Årgang: 1913
    • Drivkraft: Diesel
    • Motor: 1-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: 25 HK (260 o./min)
    • Vægt: Ca. 6,5 Tons

    Virkemåde: 

    • Smøring: Centralsmørring, Smørekopper & Manuelt
    • Tænding: Trykluft
    • Indsprøjtning: Trykforstøvning
    • Køling: Fordampning
    • Boring: 250 mm
    • Slaglængde: 300 mm
    • Rumfang: 14720 cm³
  • Benz & Cie - RH24 - Günter Werner

    Stationærmotor ~ Mannheim, Tyskland

    • Årgang: 1921
    • Drivkraft: Diesel
    • Motor: 1-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: 14 HK (500 o./min)
    • Vægt: Ca. 1,8 Tons

    Virkemåde: 

    • Smøring: Smørekopper & Centralsmørring
    • Tænding: Varmetryk
    • Indsprøjtning: Trykforstøvning
    • Køling: Vandkølet
    • Boring: 180 mm
    • Slaglængde: 240 mm
  • Bernhard Bruckner - Type 24 - Günter Werner

    Stationærmotor ~ Bautzen, Tyskland

    • Årgang: 1924
    • Drivkraft: Diesel
    • Motor: 1-Cylindret, 2-Takt
    • Ydelse: 16 HK (460 o./min)
    • Vægt: Ca. 800 Kg

    Virkemåde: 

    • Smøring: Centralsmørring, smørekopper & manuelt
    • Tænding: Glødehoved
    • Indsprøjtning: Trykforstøvning
    • Køling: Vandkølet
    • Boring: Ukendt
    • Slaglængde: Ukendt
  • Brennabor - Type B 5/12 - Günter Werner

    Stationærmotor / Bilmotor ~ Brandenburg, Tyskland

    • Årgang: Ca. 1911-1913
    • Drivkraft: Benzin
    • Motor: 4-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: 12 HK (ca. 55 km/t)
    • Vægt: Ca. 300 Kg

    Virkemåde: 

    • Smøring: Fedtkopper & Manuel
    • Tænding: Tændrør & Magnet
    • Indsprøjtning: Karburator
    • Køling: Vandkølet
    • Boring: Ukendt
    • Slaglængde: Ukendt
  • Buick, veteranbil, motorsamling

    Veteran bil ~ Flint, USA

    • Årgang: 1931
    • Drivkraft: Benzin
    • Motor: 8-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: 110 HK (Ca. 110 Km/t)
    • Vægt: Ca. 1,2 Tons

    Virkemåde: 

    • Smøring: Omløb
    • Tænding: Tændrør & Magnet
    • Indsprøjtning: Karburator
    • Køling: Vandkølet
  • Chandler, veteranbil, gunter-werner, motorsamling

    Veteran Bil ~ Cleveland, USA

    • Årgang: Ca. 1928-1930
    • Drivkraft: Benzin
    • Motor: 6-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: 55 HK (Ca. 90 Km/t)
    • Vægt: Ca. 1,5 Tons

    Virkemåde: 

    • Smøring: Omløb
    • Tænding: Tændrør & Magnet
    • Indsprøjtning: Karburator
    • Køling: Vandkølet
  • Daimler, stationærmotor, motorsamling, gunter-werner

    Stationærmotor ~ Stuttgart, Tyskland

    • Årgang: 1910
    • Drivkraft: Benzin
    • Motor: 1-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: 9 HK (330 o./min)
    • Vægt: Ca. 1,2 Tons

    Virkemåde: 

    • Smøring: Smørekopper & Fedtkopper
    • Tænding: Tændrør & Magnet
    • Indsprøjtning: Karburator
    • Køling: Fordampning
    • Boring: Ukendt
    • Slaglængde: Ukendt
  • Deutz, stationærmotor, motorsamling, gunter werner

    Stationærmotor ~ Köln, Tyskland

    • Årgang: 1907
    • Drivkraft: Benzin
    • Motor: 1-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: 4 HK (350 o./min)
    • Vægt: Ca. 780-800 Kg

    Virkemåde: 

    • Smøring: Smørekopper & Manuel
    • Tænding: Tændrør & Magnet
    • Indsprøjtning: Karburator
    • Køling: Vandkølet
    • Boring: Ukendt
    • Slaglængde: Ukendt
  • Deutz, stationærmotor, motorsamling

    Stationær-motor ~Köln, Tyskland

    • Årgang: 1927
    • Drivkraft: Benzin
    • Motor: 1-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: 10-12 HK (400-600 o./min)
    • Vægt: Ca. 1,2 Ton

    Virkemåde: 

    • Smøring: Centralsmørring & fedtkopper
    • Tænding: Tændrør & Magnet
    • Indsprøjtning: Karburator
    • Køling: Fordampningskølet
    • Boring: Ukendt
    • Slaglængde: Ukendt
  • Deutz, stationærmotor, motorsamling, gunter werner

    Stationærmotor ~ Köln, Tyskland

    • Årgang: 1928
    • Drivkraft: Benzin
    • Motor: 1-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: 2 HK (1200 o./min)
    • Vægt: Ca. 200-300 Kg

    Virkemåde: 

    • Smøring: Smørekopper & Manuelt
    • Tænding: Tændrør & Magnet
    • Indsprøjtning: Karburator
    • Køling: Fordampningskølet
    • Boring: Ukendt
    • Slaglængde: Ukendt
  • Deutz, stationærmotor, motorsamling

    Stationærmotor ~ Köln, Tyskland

    • Årgang: 1933
    • Drivkraft: Gas via. brændsel
    • Motor: 1-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: 16 HK (400-600 o./min)
    • Vægt: Ca. 1,2 Ton

    Virkemåde: 

    • Smøring: Manuel
    • Tænding: Tændrør & Magnet
    • Indsprøjtning: Karburator
    • Køling: Fordampningskølet
    • Boring: 160 mm
    • Slaglængde: 220 mm
  • Deutz - MAH 322 - Günter Werner

    Stationærmotor ~ Köln, Tyskland

    • Årgang: 1933
    • Drivkraft: Diesel
    • Motor: 1-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: 15 HK (750 o./min)
    • Vægt: Ca. 700 Kg

    Virkemåde: 

    • Smøring: Omløb & Manuel
    • Tænding: Varmetryk (Forkammer)
    • Indsprøjtning: Trykforstøvning
    • Køling: Fordampning
    • Boring: 145 mm
    • Slaglængde: 220 mm
  • Deutz, stationærmotor, motorsamling, gunter werner

    Stationærmotor ~ Köln, Tyskland

    • Årgang: 1922
    • Drivkraft: Diesel
    • Motor: 1-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: 14 HK (300-350 o./min)
    • Vægt: Ca. 2 Tons

    Virkemåde: 

    • Smøring: Omløb og smørekopper
    • Tænding: Glødehoved
    • Indsprøjtning: Trykforstøvning
    • Køling: Fordampning
    • Boring: Ukendt
    • Slaglængde: Ukendt
  • Deutz, stationærmotor, motorsamling, gunter werner

    Gasmotor ~ Köln, Tyskland

    • Årgang: 1914
    • Drivkraft: Gas
    • Motor: 1-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: 10 HK (320 o./min)
    • Vægt: Ca. 2 Tons

    Virkemåde: 

    • Smøring: Smørekopper & Manuelt
    • Tænding: Tændrør & Magnet
    • Indsprøjtning: Karburator
    • Køling: Fordampning
    • Boring: Ukendt
    • Slaglængde: Ukendt
  • Deutz - PMD 122 - Günter Werner

    Stationærmotor ~ Köln, Tyskland

    • Årgang: 1927
    • Drivkraft: Diesel
    • Motor: 3-Cylindret, 2-Takt
    • Ydelse: 40 HK
    • Vægt: Ca. 1,2 Tons

    Virkemåde: 

    • Smøring: Omløb & Smøreanlæg
    • Tænding: Varmetryk
    • Indsprøjtning: Trykforstøvning
    • Køling: Vandkølet
    • Boring: Ukendt
    • Slaglængde: Ukendt
  • EKM Cunewalde - LB120 - Günter Werner

    Stationærmotor ~ Østtyskland

    • Årgang: 1953
    • Drivkraft: Benzin
    • Motor: 1-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: 8 HK (1500 o./min)
    • Vægt: 250 Kg

    Virkemåde: 

    • Smøring: Omløb
    • Tænding: Tændrør & Magnet
    • Indsprøjtning: Karburator
    • Køling: Fordampning
    • Boring: 100 mm
    • Slaglængde: 125 mm
  • EKM Cunewalde - LD 120 (1954) - Günter Werner

    Stationærmotor ~ Østtyskland

    • Årgang: 1954
    • Drivkraft: Benzin
    • Motor: 1-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: 7 HK (1500 o./min)
    • Vægt: Ca. 250-300 Kg

    Virkemåde: 

    • Smøring: Automatisk
    • Tænding: Tændrør & Magnet
    • Indsprøjtning: Karburator
    • Køling: Fordampning
    • Boring: 100 mm
    • Slaglængde: 125 mm
  • EKM Cunewalde - LD 130 - Günter Werner

    Stationærmotor ~ Østtyskland

    • Årgang: 1954
    • Drivkraft: Benzin
    • Motor: 1-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: 9 HK (1200 o./min)
    • Vægt: Ca. 350-400 Kg

    Virkemåde: 

    • Smøring: Omløb + Manuel
    • Tænding: Tændrør & Magnet
    • Indsprøjtning: Karburator
    • Køling: Fordampning
    • Boring: 115 mm
    • Slaglængde: 150 mm