Opdateres…
Varmluftmotor ~ Eilenburg, Tyskland
- Årgang: 1888
- Drivkraft: Varmluft (via. brændsel)
- Motor: 2-Cylindret, 4-Takt
- Ydelse: 0,5 HK
- Vægt: Ca. 600-700 Kg
Virkemåde:
- Smøring: Smøre- & Fedtkopper
- Tænding: Varmetryk
- Indsprøjtning: Varmluft
- Køling: Vandkølet
- Boring: Ukendt
- Slaglængde: Ukendt
1 anmeldelse af Alexander Monski – Stirling – Günter Werner
Relaterede varer
-
Varmluftsmotor ~ Ukendt Årgang: Ca. 1880 – 1890 Drivkraft: Gas Motor: 1-Cylindret, 4-Takt Ydelse: 0,5 – 1 HK (100 o./min) Vægt: Ca. 100 Kg Virkemåde: Smøring: Smørekopper & Manuelt Tænding: Flammetænding Indsprøjtning: Gas…
-
Gasmotor ~ Köln, Tyskland Årgang: 1914 Drivkraft: Gas Motor: 1-Cylindret, 4-Takt Ydelse: 10 HK (320 o./min) Vægt: Ca. 2 Tons Virkemåde: Smøring: Smørekopper & Manuelt Tænding: Tændrør & Magnet Indsprøjtning: Karburator Køling: Fordampning Boring: Ukendt…
-
Stationærmotor ~ Duisburg, Tyskland Årgang: 1910 Drivkraft: Benzin Motor: 1-Cylindret, 4-Takt Ydelse: 4 HK (450 o./min) Vægt: Ca. 1,5 Tons Virkemåde: Smøring: Fedt- & smørekopper, vægesmørring & manuel Tænding: Tændrør & Magnet…
-
Stationærmotor ~ Dresden, Tyskland Årgang: 1952 Drivkraft: Diesel Motor: 1-Cylindret, 4-Takt Ydelse: 8 HK (1500 o./min) Vægt: Ca. 300 Kg Virkemåde: Smøring: Omløb Tænding: Varmetryk Indsprøjtning: Trykforstøvning Køling: Fordampning Boring: Ukendt Slaglængde: Ukendt
Martin –
En utrolig samling af gamle maskiner, biler, motrocykler, knallerter mm. Timevis af interessante opfindelser og mekaniske finurligheder. Lyt med på en opstart af en 40tons skibsmotor. Mange af de store motorer er forbundet med indsugning- og udstødningsrør klar til start. Meget flot vedligeholdt alle sammen. Et sted der skal ses!
Vi kommer igen og ser det vi ikke fik set i de 2 timer vi var der.