Menu Luk

Showing all 9 results

  • Crossley - Inverted 1889

    Stationærmotor ~ Manchester, England

    • Årgang: 1889
    • Drivkraft: Gas
    • Motor: 1-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: 0,5 HK (150-250 o./min)
    • Vægt: Ca. 600 Kg

    Virkemåde: 

    • Smøring: Manuel & Vægesmørring
    • Tænding: Flammetænding
    • Indsprøjtning: Gas
    • Køling: Vandkølet
    • Boring: Ukendt
    • Slaglængde: Ukendt

    *Anvendt som trækkraft til belysning ved en ejendom.

  • Crossley - Inverted 1897

    Stationærmotor ~ Manchester, England

    • Årgang: 1897
    • Drivkraft: Gas
    • Motor: 1-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse:  3 HK (150-250 o./min)
    • Vægt: Ca. 800 Kg

    Virkemåde: 

    • Smøring: Manuel, Vægesmørring & Fedtkopper
    • Tænding: Gløderør
    • Indsprøjtning: Gas
    • Køling: Køling
    • Boring: Ukendt
    • Slaglængde: Ukendt

    *Anvendt til at trække en vareelevator i en lagerbygning på havnen i Bristol.

  • Crossley - MDHB 138

    Stationærmotor ~ Manchester, England

    • Årgang: 1895-97
    • Drivkraft: Gas
    • Motor: 1-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: 5 HK (150-250 o./min)
    • Vægt: Ca. 400 kg

    Virkemåde: 

    • Smøring: Manuel, vægesmørring, smøre- & fedtkopper
    • Tænding: Gløderør
    • Indsprøjtning: Gas
    • Køling: Vandkølet
    • Boring: Ukendt
    • Slaglængde: Ukendt

    *Anvendt til at trække et tågehorn ved havnen i det nordvestlige england.

  • Crossley - Otto & Crossley

    Gasmotor ~ Manchester, England

    • Årgang: Ca. 1880
    • Drivkraft: Gas
    • Motor: 1-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: 1 – 2 HK (150 – 250 o./min)
    • Vægt: Ca. 350 – 450 Kg

    Virkemåde:

    • Smøring: Manuelt, Vægesmørring & Fedtkop
    • Tænding: Flammetænding
    • Indsprøjtning: Glideventil
    • Køling: Vandkølet
    • Boring: Ukendt
    • Slaglængde: Ukendt
  • Crossley - Otto & Crossley

    Gasmotor ~ Manchester, England

    • Årgang: 1881
    • Drivkraft: Gas
    • Motor: 1-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: 1 – 2 HK (150 – 250 o./min)
    • Vægt: Ca. 400 – 500 Kg

    Virkemåde:

    • Smøring: Manuelt, Vægesmørring & Fedtkop
    • Tænding: Flammetænding
    • Indsprøjtning: Glideventil
    • Køling: Vandkølet
    • Boring: Ukendt
    • Slaglængde: Ukendt
  • Crossley - Otto & Crossley

    Gasmotor ~ Manchester, England

    • Årgang: Ca. 1882 – 1884
    • Drivkraft: Gas
    • Motor: 1-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: 1 – 2 HK (150 – 250 o./min)
    • Vægt: Ca. 450 – 550 Kg

    Virkemåde:

    • Smøring: Manuelt, Vægesmørring & Fedtkop
    • Tænding: Flammetænding
    • Indsprøjtning: Glideventil
    • Køling: Vandkølet
    • Boring: Ukendt
    • Slaglængde: Ukendt
  • Crossley - Otto & Crossley

    Gasmotor ~ Manchester, England

    • Årgang: Ca. 1878 – 1880
    • Drivkraft: Gas
    • Motor: 1-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: 1 – 2 HK (150 – 250 o./min)
    • Vægt: Ca. 500 Kg

    Virkemåde:

    • Smøring: Manuelt, Vægesmørring & Fedtkop
    • Tænding: Flammetænding
    • Indsprøjtning: Glideventil
    • Køling: Vandkølet
    • Boring: Ukendt
    • Slaglængde: Ukendt
  • Crossley - Otto & Crossley

    Gasmotor ~ Manchester, England

    • Årgang: Ca. 1882 – 1884
    • Drivkraft: Gas
    • Motor: 1-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: 1 – 2 HK (150 – 250 o./min)
    • Vægt: Ca. 350 – 450 Kg

    Virkemåde:

    • Smøring: Manuelt, Vægesmørring & Fedtkop
    • Tænding: Flammetænding
    • Indsprøjtning: Glideventil
    • Køling: Vandkølet
    • Boring: Ukendt
    • Slaglængde: Ukendt
  • Crossley - Pianobase

    Stationærmotor ~ Manchester, England

    • Årgang: 1879
    • Drivkraft: Gas
    • Motor: 1-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: 2 HK (150-250 o./min)
    • Vægt: Ca. 400-500 Kg

    Virkemåde: 

    • Smøring: Manuel & Vægesmørring
    • Tænding: Flammetænding
    • Indsprøjtning: Gas
    • Køling: Vandkølet
    • Boring: Ukendt
    • Slaglængde: Ukendt

    *Anvendt som trækkraft for belysning på et gasværk i Ludlow