Menu Luk

Showing 1–20 of 55 results

  • M.F Danmark, Skibsmotor, motorsamling

    Skibsmotor ~ Rudkøbing, Danmark

    • Årgang: 1912
    • Drivkraft: Diesel
    • Motor: 1-Cylinderet, 4-Takt
    • Ydelse: 8-12 HK ( ? o./min)
    • Vægt: Ca. 750-800 Kg

    Virkemåde: 

    • Smøring: Automatisk, vægesmørring, fedtkopper og manuel
    • Tænding: Glødehoved
    • Indsprøjtning: Trykforstøvning
    • Køling: Fersk- eller søvand
    • Boring: Ukendt
    • Slaglængde: Ukendt
  • A.Olsen Nakskov

    Skibsmotor ~ Nakskov, Danmark

    • Årgang: Ca. 1925-30
    • Drivkraft: Diesel
    • Motor: 1-Cylindret, 4-takt
    • Ydelse: 8 HK (450-500 O./min)
    • Vægt: Ca. 150-200 Kg

    Virkemåde: 

    • Smøring: Automatisk
    • Tænding: Glødehoved og Håndkraft
    • Indsprøjtning: Trykforstøvning
    • Køling: Fersk- eller søvand
    • Boring: Ukendt
    • Slaglængde: Ukendt
  • Ajax

    Chuck beef chicken, tail rump sirloin picanha short loin. Biltong frankfurter pork belly beef prosciutto pig pastrami.

    • Ground round porchetta short
    • Frankfurter pork ground round
    • Short ribs shank drumstick
  • Skibsmotor, motorsamling, Burmeister Wain

    Skibsmotor ~ Frederikshavn, Danmark

    • Årgang: 1949-1961
    • Drivkraft: Diesel
    • Motor: 2-Cylindret, 2-Takt
    • Ydelse: 140-155 HK (375 o./min)
    • Vægt: Ca. 9,5 Tons

    Virkemåde:

    • Smøring: Automatisk – omløb
    • Tænding: Startluft
    • Indsprøjtning: Trykforstøvning
    • Køling: Fersk- og Søvand
    • Boring: 230mm
    • Slaglængde: 400mm
    • Rumfang: 14,1 m3
  • Alpha Diesel

    Skibsmotor ~ Frederikshavn, Danmark

    • Årgang: 1938
    • Drivkraft: Diesel
    • Motor: 2-Cylindret, 2-takt
    • Ydelse: 79 HK (400 O./min)
    • Vægt: Ca. 5 Tons

    Virkemåde: 

    • Smøring: Automatisk – Omløb
    • Tænding: Startluft
    • Indsprøjtning: Trykforstøvning
    • Køling: Fersk- eller søvand
    • Cylinder-diameter: 200mm
    • Slaglængde: 340mm
    • Rumfang: 9,9 m3
  • Vastervik, stationærmotor, motorsamling

    Skibsmotor ~ Västervik, Sverige

    • Årgang: 1929
    • Drivkraft: Diesel
    • Motor: 1-Cylindret, 2-Takt
    • Ydelse: 4 HK (550 o./min)
    • Vægt: Ca. 100-200 Kg

    Virkemåde: 

    • Smøring: Centralsmørring
    • Tænding: Glødehoved
    • Indsprøjtning: Trykforstøvning
    • Køling: Luftkølet
    • Cylinderdiameter: 125 mm
    • Slaglængde: 150 mm
  • Brdr. Skoogs, Solo, Skibsmotor, motorsamling

    Skibsmotor ~ Borlänge, Sverige

    • Årgang: Ca. 1921-1939
    • Drivkraft: Benzin
    • Motor: 1-Cylindret, 2-Takt
    • Ydelse: 3-4 HK (800-1000 o./min)
    • Vægt: Ca. 80-100 Kg

    Virkemåde: 

    • Smøring: Automatisk
    • Tænding: Tændrør & Magnet
    • Indsprøjtning: Karburator
    • Køling: Fersk- & søvand
    • Cylinder-volume: 330cm3
    • Cylinder-diameter: 75mm
    • Slaglængde: 75mm
  • Brint IMP

    Skibsmotor ~ England

    • Årgang: Ca. 1950-60’erne
    • Drivkraft: Benzin
    • Motor: 1-Cylindret, 4 takt
    • Ydelse: 5 HK (Ca. 800 O./min)
    • Vægt: Ca. 50-100 Kg

    Virkemåde

    • Smøring: Automatisk
    • Tænding: Tændrør, magnet og håndkraft
    • Indsprøjtning: Karburator
    • Køling: Fersk- og søvand
    • Boring: Ukendt
    • Slaglængde: Ukendt
  • Brødrene Houmøller

    Skibsmotor ~ Frederikshavn, Danmark

    • Årgang: 1928
    • Drivkraft: Diesel
    • Motor: 1-Cylindret, 2-takt
    • Ydelse: 14-16 HK (400 O./min)
    • Vægt: Ca. 1-2 Tons

    Virkemåde: 

    • Smøring: Automatisk
    • Tænding: Glødehoved
    • Indsprøjtning: Trykforstøvning
    • Køling: Fersk- eller søvand
    • Boring: Ukendt
    • Slaglængde: Ukendt
  • Callesen, Motorsamling, Skibsmotor

    Skibsmotor ~ Aabenraa, Danmark

    • Årgang: 1948/1954
    • Drivkraft: Diesel
    • Motor: 1-Cylinderet, 2-takt
    • Ydelse: 8-10 HK (1000 o./min)
    • Vægt: ca. 150-250 Kg

    Virkemåde: 

    • Smøring: Automatisk
    • Tænding: Håndkraft
    • Indsprøjtning: Trykforstøvning
    • Køling: Fersk- eller søvand
    • Boring: 100mm
    • Slaglængde: 70mm
  • Callesen

    Skibsmotor ~ Aabenraa, Danmark

    • Årgang: Ca. 1962-1969
    • Drivkraft: Diesel
    • Motor: 3-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: 135 HK (500 O/min)
    • Vægt: Ca. 6,6 Tons

    Virkemåde: 

    • Smøring: Automatisk – Omløb
    • Tænding: Startluft
    • Indsprøjtning: Trykforstøvning
    • Køling: Fersk- eller søvand
    • Boring: 220 mm
    • Slaglængde: 300 mm
  • Callesen Diesel - 425BO

    Skibsmotor ~ Aabenraa, Danmark

    • Årgang: 1965
    • Drivkraft: Diesel
    • Motor: 2-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: 120 HK (500 o./min)
    • Vægt: Ca. 4 Tons

    Virkemåde: 

    • Smøring: Omløb
    • Tænding: Trykluft
    • Indsprøjtning: Trykforstøvning
    • Køling: Søvandskølet
    • Boring: 250 mm
    • Slaglængde: 300 mm
  • Callesen, Skibsmotor, Motorsamling

    Skibs-motor ~ Aabenraa, Danmark

    • Årgang: Ca. 1988-1995
    • Drivkraft: Diesel
    • Motor: 6-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: 1050 HK (425 o./min)
    • Vægt: 14,5 Tons

    Virkemåde: 

    • Smøring: Automatisk – omløb
    • Tænding: Startluft
    • Indsprøjtning: Trykforstøvning
    • Køling: Fersk- og søvand
    • Boring: 270mm
    • Slaglængde: 400mm
  • Chr. Christensen M.F - Lille Skagen A7

    Skibsmotor ~ Skagen, Danmark

    • Årgang: 1950-1960
    • Drivkraft: Diesel
    • Motor: 1-Cylindret, 2-Takt
    • Ydelse: 7-8 HK (600 o./min)
    • Vægt: Ca. 350-400 Kg

    Virkemåde: 

    • Smøring: Automatisk
    • Tænding: Glødehoved
    • Indsprøjtning: Trykforstøvning
    • Køling: Fersk- eller søvand
    • Boring: Ukendt
    • Slaglængde: Ukendt
  • Christian Madsen M.F - Kulhuse

    Skibsmotor ~ Kulhuse, Danmark

    • Årgang: 1940
    • Drivkraft: Benzin
    • Motor: 1-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: 6 HK (ca. 600-800 o./min)
    • Vægt: Ca. 200 Kg

    Virkemåde: 

    • Smøring: Manuelt & Fedtkopper
    • Tænding: Tændrør & Magnet
    • Indsprøjtning: Karburator
    • Køling: Fersk- eller søvand
    • Boring: Ukendt
    • Slaglængde: Ukendt
  • Dan Esbjerg

    Skibsmotor ~ København, Danmark

    • Årgang: 1930
    • Drivkraft: Diesel
    • Motor: 1-Cylindret, 2-takt
    • Ydelse: 7-8 HK (600 O./min)
    • Vægt: Ca. 150-200 Kg

    Virkemåde

    • Smøring: Centralsmørring
    • Tænding: Glødehoved
    • Indsprøjtning: Trykforstøvning
    • Køling: Fersk- eller søvand
    • Boring: Ukendt
    • Slaglængde: Ukendt
  • Dan, skibsmotor, motorsamling

    Skibsmotor ~ København, Danmark

    • Årgang: 1934
    • Drivkraft: Diesel
    • Motor: 1-Cylindret, 2-Takt
    • Ydelse: 8 HK (400 o./min)
    • Vægt: Ca. 400 Kg

    Virkemåde: 

    • Smøring: Automatisk
    • Tænding: Glødehoved
    • Indsprøjtning: Trykforstøvning
    • Køling: Fersk- eller søvand
    • Cylinder-diameter: 125mm
    • Slaglængde: 160mm
  • Grenen

    Skibsmotor ~ Skagen, Danmark

    • Årgang: 1949
    • Drivkraft: Diesel
    • Motor: 1-Cylinderet, 2-Takt
    • Ydelse: 25 HK (450 O./min)
    • Vægt:  Ca. 1,2 Ton

    Virkemåde: 

    • Smøring: Automatisk + fedtkopper
    • Tænding: Glødehoved og håndkraft
    • Indsprøjtning: Trykforstøvning
    • Køling: Fersk- eller søvand med pumpe
    • Boring: Ukendt
    • Slaglængde: Ukendt
  • Dorman Stafford

    Skibsmotor ~ Stafford, England

    • Årgang: Ca. 1934-1955
    • Drivkraft: Diesel
    • Motor: 2-Cylindret, 4-Takt
    • Ydelse: 10 HK (1200 O./min)
    • Vægt: Ca. 150-200 Kg

    Virkemåde: 

    • Smøring: Automatisk
    • Tænding: Håndkraft, magnet og dynastart
    • Indsprøjtning: Trykforstøvning
    • Køling: Fersk- og søvand
    • Boring: Ukendt
    • Slaglængde: Ukendt