Showing 1–20 of 45 results
-
Skibsmotor ~ Rudkøbing, Danmark
- Årgang: 1912
- Drivkraft: Diesel
- Motor: 1-Cylinderet, 4-Takt
- Ydelse: 8-12 HK ( ? o./min)
- Vægt: Ca. 750-800 Kg
Virkemåde:
- Smøring: Automatisk, vægesmørring, fedtkopper og manuel
- Tænding: Glødehoved
- Indsprøjtning: Trykforstøvning
- Køling: Fersk- eller søvand
- Boring: Ukendt
- Slaglængde: Ukendt
-
Skibsmotor ~ Frederikshavn, Danmark
- Årgang: 1949-1961
- Drivkraft: Diesel
- Motor: 2-Cylindret, 2-Takt
- Ydelse: 140-155 HK (375 o./min)
- Vægt: Ca. 9,5 Tons
Virkemåde:
- Smøring: Automatisk – omløb
- Tænding: Startluft
- Indsprøjtning: Trykforstøvning
- Køling: Fersk- og Søvand
- Boring: 230mm
- Slaglængde: 400mm
- Rumfang: 14,1 m3
-
Skibsmotor ~ Frederikshavn, Danmark
- Årgang: 1938
- Drivkraft: Diesel
- Motor: 2-Cylindret, 2-takt
- Ydelse: 79 HK (400 O./min)
- Vægt: Ca. 5 Tons
Virkemåde:
- Smøring: Automatisk – Omløb
- Tænding: Startluft
- Indsprøjtning: Trykforstøvning
- Køling: Fersk- eller søvand
- Cylinder-diameter: 200mm
- Slaglængde: 340mm
- Rumfang: 9,9 m3
-
Skibsmotor ~ Västervik, Sverige
- Årgang: 1929
- Drivkraft: Diesel
- Motor: 1-Cylindret, 2-Takt
- Ydelse: 4 HK (550 o./min)
- Vægt: Ca. 100-200 Kg
Virkemåde:
- Smøring: Centralsmørring
- Tænding: Glødehoved
- Indsprøjtning: Trykforstøvning
- Køling: Luftkølet
- Cylinderdiameter: 125 mm
- Slaglængde: 150 mm
-
Skibsmotor ~ Borlänge, Sverige
- Årgang: Ca. 1921-1939
- Drivkraft: Benzin
- Motor: 1-Cylindret, 2-Takt
- Ydelse: 3-4 HK (800-1000 o./min)
- Vægt: Ca. 80-100 Kg
Virkemåde:
- Smøring: Automatisk
- Tænding: Tændrør & Magnet
- Indsprøjtning: Karburator
- Køling: Fersk- & søvand
- Cylinder-volume: 330cm3
- Cylinder-diameter: 75mm
- Slaglængde: 75mm
-
Skibsmotor ~ Frederikshavn, Danmark
- Årgang: 1928
- Drivkraft: Diesel
- Motor: 1-Cylindret, 2-takt
- Ydelse: 14-16 HK (400 O./min)
- Vægt: Ca. 1-2 Tons
Virkemåde:
- Smøring: Automatisk
- Tænding: Glødehoved
- Indsprøjtning: Trykforstøvning
- Køling: Fersk- eller søvand
- Boring: Ukendt
- Slaglængde: Ukendt
-
Skibsmotor ~ Aabenraa, Danmark
- Årgang: 1948/1954
- Drivkraft: Diesel
- Motor: 1-Cylinderet, 2-takt
- Ydelse: 8-10 HK (1000 o./min)
- Vægt: ca. 150-250 Kg
Virkemåde:
- Smøring: Automatisk
- Tænding: Håndkraft
- Indsprøjtning: Trykforstøvning
- Køling: Fersk- eller søvand
- Boring: 100mm
- Slaglængde: 70mm
-
Skibsmotor ~ Aabenraa, Danmark
- Årgang: Ca. 1962-1969
- Drivkraft: Diesel
- Motor: 3-Cylindret, 4-Takt
- Ydelse: 135 HK (500 O/min)
- Vægt: Ca. 6,6 Tons
Virkemåde:
- Smøring: Automatisk – Omløb
- Tænding: Startluft
- Indsprøjtning: Trykforstøvning
- Køling: Fersk- eller søvand
- Boring: 220 mm
- Slaglængde: 300 mm
-
Skibsmotor ~ Aabenraa, Danmark
- Årgang: 1965
- Drivkraft: Diesel
- Motor: 2-Cylindret, 4-Takt
- Ydelse: 120 HK (500 o./min)
- Vægt: Ca. 4 Tons
Virkemåde:
- Smøring: Omløb
- Tænding: Trykluft
- Indsprøjtning: Trykforstøvning
- Køling: Søvandskølet
- Boring: 250 mm
- Slaglængde: 300 mm
-
Skibs-motor ~ Aabenraa, Danmark
- Årgang: Ca. 1988-1995
- Drivkraft: Diesel
- Motor: 6-Cylindret, 4-Takt
- Ydelse: 1050 HK (425 o./min)
- Vægt: 14,5 Tons
Virkemåde:
- Smøring: Automatisk – omløb
- Tænding: Startluft
- Indsprøjtning: Trykforstøvning
- Køling: Fersk- og søvand
- Boring: 270mm
- Slaglængde: 400mm
-
Skibsmotor ~ Skagen, Danmark
- Årgang: 1950-1960
- Drivkraft: Diesel
- Motor: 1-Cylindret, 2-Takt
- Ydelse: 7-8 HK (600 o./min)
- Vægt: Ca. 350-400 Kg
Virkemåde:
- Smøring: Automatisk
- Tænding: Glødehoved
- Indsprøjtning: Trykforstøvning
- Køling: Fersk- eller søvand
- Boring: Ukendt
- Slaglængde: Ukendt
-
Skibsmotor ~ Kulhuse, Danmark
- Årgang: 1940
- Drivkraft: Benzin
- Motor: 1-Cylindret, 4-Takt
- Ydelse: 6 HK (ca. 600-800 o./min)
- Vægt: Ca. 200 Kg
Virkemåde:
- Smøring: Manuelt & Fedtkopper
- Tænding: Tændrør & Magnet
- Indsprøjtning: Karburator
- Køling: Fersk- eller søvand
- Boring: Ukendt
- Slaglængde: Ukendt
-
Skibsmotor ~ København, Danmark
- Årgang: 1930
- Drivkraft: Diesel
- Motor: 1-Cylindret, 2-takt
- Ydelse: 7-8 HK (600 O./min)
- Vægt: Ca. 150-200 Kg
Virkemåde:
- Smøring: Centralsmørring
- Tænding: Glødehoved
- Indsprøjtning: Trykforstøvning
- Køling: Fersk- eller søvand
- Boring: Ukendt
- Slaglængde: Ukendt
-
Skibsmotor ~ København, Danmark
- Årgang: 1934
- Drivkraft: Diesel
- Motor: 1-Cylindret, 2-Takt
- Ydelse: 8 HK (400 o./min)
- Vægt: Ca. 400 Kg
Virkemåde:
- Smøring: Automatisk
- Tænding: Glødehoved
- Indsprøjtning: Trykforstøvning
- Køling: Fersk- eller søvand
- Cylinder-diameter: 125mm
- Slaglængde: 160mm
-
Skibsmotor ~ Skagen, Danmark
- Årgang: 1949
- Drivkraft: Diesel
- Motor: 1-Cylinderet, 2-Takt
- Ydelse: 25 HK (450 O./min)
- Vægt: Ca. 1,2 Ton
Virkemåde:
- Smøring: Automatisk + fedtkopper
- Tænding: Glødehoved og håndkraft
- Indsprøjtning: Trykforstøvning
- Køling: Fersk- eller søvand med pumpe
- Boring: Ukendt
- Slaglængde: Ukendt
-
Skibsmotor ~ Stafford, England
- Årgang: Ca. 1934-1955
- Drivkraft: Diesel
- Motor: 2-Cylindret, 4-Takt
- Ydelse: 10 HK (1200 O./min)
- Vægt: Ca. 150-200 Kg
Virkemåde:
- Smøring: Automatisk
- Tænding: Håndkraft, magnet og dynastart
- Indsprøjtning: Trykforstøvning
- Køling: Fersk- og søvand
- Boring: Ukendt
- Slaglængde: Ukendt
-
Skibsmotor ~ Gørlev, Danmark
- Årgang: Ca. 1950
- Drivkraft: Diesel
- Motor: 1-Cylinderet, 4-Takt
- Ydelse: 10-12 HK (1500-2000 O./min)
- Vægt: Ca. 370 Kg
Påbygget reverse reduktionsgear 2 : 1
Virkemåde:
- Smøring: Automatisk
- Tænding: Håndsving
- Indsprøjtning: Direkte
- Køling: Fersk- eller søvand
- Boring: 100 mm
- Slaglængde: 115 mm
Øvrige data:
- Stempel deplacement: 900 cm3
- Kompression: 16 : 1
- Tank for brændstofolie: 20L
- Vandindhold i vandkappe: 1,3 L
- Olieindhold i motor: 3,5 L
- Varmetransport i vand/olie: 7700 kcal/h
- Åbningstryk for forstøver: 185 kg/cm2
-
Skibsmotor ~ Grenaa, Danmark
- Årgang: 1940
- Drivkraft: Semi-Diesel
- Motor: 2-Cylindret, 2-Takt
- Ydelse: 70 HK (425 o./min)
- Vægt: Ca. 3,5 Tons
Virkemåde:
- Smøring: Centralsmørring & Fedtkopper
- Tænding: Glødehoved
- Indsprøjtning: Trykforstøvning
- Køling: Fersk- eller søvand
- Boring: Ukendt
- Slaglængde: Ukendt
-
Skibsmotor ~ Grenaa, Danmark
- Årgang: 1970
- Drivkraft: Diesel
- Motor: 3-Cylinderet, 4-Takt
- Ydelse: 165 HK (500 O./min)
- Vægt: Ca. 4 Tons
Virkemåde:
- Smøring: Automatisk – omløb
- Tænding: Startluft
- Indsprøjtning: Direkte
- Køling: Fersk- eller søvand
- Boring: 240 mm
- Slaglængde: 300 mm
-
Skibsmotor ~ Randers, Danmark
- Årgang: Ca. 1920
- Drivkraft: Diesel
- Motor: 1-Cylindret, 2-Takt
- Ydelse: 35-40 HK (450 o./min)
- Vægt: Ca. 2-3 Tons
Virkemåde:
- Smøring: Omløb + Fedtkopper & Manuelt
- Tænding: Glødehoved
- Indsprøjtning: Trykforstøvning
- Køling: Fersk- eller søvand
- Boring: Ukendt
- Slaglængde: Ukendt